Selasa, 27 Januari 2015

krik krik..heheheh

Assalamualaikum..

hari ni menaip di opis plak.. hehehhe.. aktiviti hari ni agak terisi..

1. Sarapan bersama
2. saya siapkn senarai jemputan
3. g airport amek org yg blek sni.
4. balik dan rehat..(myb) .. :)

ok, dikira masih bernafas dan seronok buat semua ni.. esok plak berbengkel bersama sampai petang.. khamisnye pulak mesyuarat dr pagi hingga petang... seronok kn?? sekurang2nya masa saya terisi.. sangat membantu.. :).. oh ye.. dah habis dh tgk crita PHINOCCHIO de 20 episod.. okla, saya bg 4 bintang.. :).. ada senyum... de nanges.. de ketawa.. de debar2.. okla lengkap semua perasaan de..hehehe.. ha sebelum terlupa.. tahniah buat sepupu saya aka share partner dh dpt kje kt kementerian pendidikan.. Alhamdulillah.. kje elok2 ye.. jangan ponteng2.. hehehehe.. setiap kali sy nak menaip, sy tahu kadng2 sy ikut perasaan.. bak kata bff sy "kau kalau rasa 'sakit' tunjuk je.. xyah pendam.. kalau nk ketawa ha ketawa betul2.. sbb aku tahu dlm ht ko de macam2 perasaan..".. hehehehe.. sy hanya mampu gelak.. kami saling ketawa.. makn sambil ketawa.. kalau nk pilih tempat makan skrg ni diala yg pleng cerewet.. sbb takut keadaan sy akan memburuk kalau mkn benda pelik2.. padahal sy hentam je semua.. heheheh.. soft diet sy dh boleh sket jd keras diet.. secara perlahan2 insyaAllah semuanya akan membaik.. :).. Allah takkan uji kita kalau kita xmampu hadapi.. :)

Rabu, 21 Januari 2015

ayam penyet api2...

Assalamualaikum...

Hmmm..seronok arini...pg penuh dengan meeting dan halaqah cinta...tghri ke metro layankan bowling dgn mereka2... mken dpt kenal lbh dekt...insyaAllah.. terperasan sesuatu...😊.. chori chori chupke chupke.. petang ke bilik penyelaras selesaikan kerja dan ajukn soalan berkaitan...mmg letih..esk n lusa juga dipenuhi dengan meeting n kne anta de org tu nk ke lapangan terbang.. wlopu  ltih...wlopu  bz...tp sy ske..ske sbb dpt lpe smua yg berkaitan..lpe semua masalah...😊..

*kenangan mkn ayam penyet api2...tq Allah.. kegembiraan yg diganti sgt menggetar ht...😊

Selasa, 20 Januari 2015

no word...

Assalamualaikum...

Hanya satu pkataan saat ni... PEDIH!! PEDIH dan sangat PEDIH...gurisan yg msih blom.sembuh rupanya...

Sy perlu menyibukkan dri dengan kerja2 lain.. sy xsabar utk ke tempt kerja..melunaskn tanggungjawab...agar sy lupa kepedihan yg sy rasa.. tertawa bersama rakan2... tika kenangan menerjah, sy akan cpt2 tukr kepada keadaan realitinya.. itulah realiti yg perlu sy terima.. semoga sy mampu utk.melupakan semuanya.. insyaAllah... selamat malam semua..sy doakan agar mereka di luar sana sentiasa mendapat kebahagiaan drpd Allah s.w.t..

bedtime stories sentap.. :)

Assalamualaikum...

minggu ni adalah minggu yang penuh dengan mesyuarat.. Alhamdulillah selesai masukn markah pelajr.. (padahal xla banyak kn).. poyo je ayat kn..hehehehe.. esok dan hari seterusnya adalah hari mesyuarat.. xbpe suka tp kne hadap la kn...hehehehe.. hmmm..

dok belek2 facebook td.. ternampak de sebuah buku yang sy rasa best sgt.. akn cari sampai jumpa.. :).. hmm.. lg satu doakan hajat sy tahun ni tercapai ye... insyaAllah semoga Allah permudahkan... :).. jadi kepada sesiapa yang ternmpk buku ni dijual dimana2, bgtau ye...terima kasih..


sebelum tdo mmg elok membaca.. :)


Isnin, 19 Januari 2015

lirik + hati dan luahan...



Assalamualaikum...
penuh jadual hari ni dengan program akan datang dan penterjemahn.. duduk atas kerusi lama-lama jadi jemu jgk.. :).. maka saya memilih utk rehat seketika dengan dengar nasyid yang saya suka.. lagu ni dinyanyikan oleh kumpulan hijjaz.. lagu bertajuk permaisuri hatiku.. bagi saya liriknya... masyaAllah sgt indah.. luahan rasa seorang suami untuk isterinya.. betapa bahagia seorang wanita seandainya suaminya mampu menghargainya... :).. impian setiap wanita tu...:).. kepada kawan-kawan yang sudah bergelar isteri, saya doakan kalian bahagian hingga syurga.. kepada yang belum mcm diri ni, percayalah Allah dh sediakan kita seseorang untuk meniti usia bersama dan menuju cinta Allah bersama.. insyaAllah.. positif dan relax kn je ht.. :)...




lagu seterusnya ni lebih kepada luahan individu sperti sy..:).. setiap kali dengar lagu ni mmg akan menitik sket air mata.. betapa Allah sentiasa ada untuk kita dan sentiasa dengar luahan ht kita yang kadang kala orang lain xdgr atau xsudi dengar.. ok nak sambung kje.. deadline dh dekat.. selamat mendengar semua! :)

anak bulu..

Assalamualaikum..

Sy nk kenalkn kwn bru sy di rumah...little cute kitten..😊.. wlopun xpnah de kucing n sememangnya sy alah dgn bulu kucing..tp excited pun de sbb org bg kn..amanah kne jge..😊.. jd dh beli smua kpluan cm bli brang bby.. heheheh.. pg2 ckp n main ngn dia dlu..comelll...cme masih de takut sket sbb tkut kne cakar..tp so far ble angkat dia xckar..

Puss nama dia...😊

Sabtu, 17 Januari 2015

tanweer..

Assalamualaikum..

Petang td sempat tgk satu perbincangan dipanggil Tanweer di tv9.. masyaAllah.. tajuk yang sgt bagus sbnye..daaaannn...slalunya sy mmg ssh nk tgk tv.. ntah kenapa arini n ptg td terdetik nk tgk bsama ummi n ayah.. tajuknya "tadah tangan".. berdoaaa... sesungguhnya Allah maha pemurah memakbulkan doa hambaNYA.. selepas dgr pnjelasan ustaz don, mmg akal ligat berfikir ke arah yg lebih logik.. setiap masa kita perlu berdoa..wlopun hnye dlm ht..apa yang jelas lg adalah apabila dtgnya seorg tetamu wanita yg bertudung ttpi tidak cukup panjang tdungnya beserta baju yg mungkin terkecut sedikit kainnya..ustaz cpt2 menundukkan wajahnya..Allahurabbi.. terkesan ht sy melihat sikap sebegitu..menundukkan pandangan drpd memandang yg bkn sepatutnya... masih ramaikah lelaki seperti itu? Apa yg pasti rmai lg yg memilih utk menikmati..katanya, pandang sekali rezeki..😊.. sy hormati apa yg difikirkan cme sy kagum dgn sikap menundukkn... mari..jom..lets go..kita pakat2 dgaq ustaz ustazah berletiaq pasai pa depa bkn berletiaq kosong..letiaq depa penuh ilmu..pasai tu sy suka..😊.. semoga Allah memberikn kita peluang dikelilingi dengan kawan2 dan sesiapa sahaja yg taat kpd perintah Allah... wallahua'lam.

'makanan rohani pg2...


Bebaskan..bebaskan..kerana kita tidak lg diinginkan..maka bebaskan... jangan ragu jangan gusar... yakin dengan janji Allah... akan ada hikmah yg besar drpd semua ni... bersyukurlah kerana Allah maha adil...

Jumaat, 16 Januari 2015

terima kasih kerana keikhlasan ini..

Bila kenal dengan kau.
aku happy sangat ..
Bila aku ketawa ..
kau senyum saja ..
Bila kau ketawa ..
aku tahu kau happy sangat2 ..
Bila kau nakal ..
aku lagi nakal ..
Bila aku degil ..
kau marah ..
Bila kau degil ..
aku lagi marah. ..
TAPI.......

Kalau suatu hari nanti aku telah pergi ..,
kau jangan ikut tau! ..
..aku nak kau teruskan hidup kau mcm biasa. ..
.. aku tak nak kau nangis. ..
 .. aku tak suka tengok airmata orang yang aku sayang mengalir. ..
⇨"Tegurlah aku jika aku mulai sombong...
⇨Tegurlah aku jika aku mulai angkuh...
⇨Tegurlah aku jika aku mulai salah kerana aku masih sangat perlu sahabat seperti kamu, hari ini esok dan selamanya"
LOVE U MY FRIENDS!!!😘 😘 😘

Rabu, 14 Januari 2015

Nomad



Tiba-tiba trsa nk dengarb lagu ni.. so layan kn aje ye.. :)
Mr. Arrogant.. 




membebel lg utk cari semangat nk tdo..

Assalamualaikum...

Bila dah terbiasa lelap pukul 11:00, dh seminggu tahan mata utk lelap jam 12lbh... insyaAllah minggu depn kmbli dgn pukul 11.00..😊..xde pe yg nk dikongsi..cme nk berkongsi pengalaman ketika bercuti ke langkawi tahun lepas..kami pergi menggunakan penerbangan air asia... tipu kalau sy katakan ht xrisau..risau sebenye sbb sy bwk umi, ayh dan adik2.. yela memandangkn negara sedang mengalami pelbagai kisah duka... ketika pas diagihkn, sy tgk no tmpt dduk sy.. wahhhh jauh terpisah drpd klga sy...mereka di tmpt dduk no 8..mnkala sy dtmpt dduk no 23..jauh kn?? Hehehe..tp sy selesa begitu..bia mereka dlm kumpuln..seandainya berlaku apa2, sy berdoa sy yg menanggung semua agar mereka slmt sentiasa..nk dijadikan cerita, cuaca kurang baik ketika penerbangan jam 12:10 tghmlm.. gegaran pada kapal terbang melanggar awan yg bg sy agak kuat gegarannya..tidk pernah lg sy menglmi pnglmn seperti itu sblm ini..bsenye gegaran kecil krn melanggar awan itu biasa..tp ini mungkin dtmbh dgn cuaca yg kurang baik..ketika itu sy hanya terbygkn mereka di hadapan...Allahurabbi, jantung sy berdegup ktika itu..sy melihat jam, masih ada lg 35 minit utk smpi ke KLIA2... percaya bahawa ajal datang xkira masa.. sy tenangkn ht dan berfikirn positif.. tepat jam 12:30 pilot mrmbuat pengumuman bhawa dlm masa 10 mnit kmi akan mendrt di lpngan trbang KL..jejak je tayar kapal di permukaan landasan sy mengucap syukur kerana mereka selamat smpai... abang sampai dan kmi ke kedai mamak jam 2:30 pagi..hehe.. mcm bse pesanan kgmrn sy..roti tisu!!! Hehehe.. rangupppp!! Ok abaikn diet sbb lapar sgt..hehehe..sampai rumah jam 3:30 pg.. sy rebah kn diri.. sudh tidak berdya lg..sebelum melelapkn mata sy imbas kenangan di sana..kawan2, cikgu yg dh lme xjumpa..makanan kegemaran sy di sana..wah semuanya indah belaka..setelah 8 tahun sy kembali lg ke sana..itulah yang disebut "kalau jodoh tidak kemana" bertemu juga setelah 8 tahun..sy cukup gembira.. terima kasih Allah kerana memberi kegembiraan kepd sy utk dikenang sekaligus membalut segala kedukaan yg ada... sy buang jauh2 kenagan pahit..sy cuba utk lupakan.. kerana tidk adil utk ht sy jika sy trus mengenang...apa yang ada dan hadir ketika ini insyaAllah sy hargai... sy akan hargai sesiapa yg menghargai sy... sy akan buang jauh2 siapa yang membuang sy.. jd kita adil kn..?? ..sy jga mnusia biasa..ada hrga diri..jd teruskn cipta kenangan manis dan igtkn masih ada org lain yg boleh buat kita tersenyum bahagia...😊..


#fikirpositifmakayangdatangjugapositif


Kerabu bronok..😊


di taman burung wildpark..


sekolah tempt sy menuntut ilmu dan kenal erti homesick..😂






Isnin, 12 Januari 2015

hadiah dari tanah suci...

Assalamualaikum..

Beremosi suhingga kini..masih belum pulih dan hilang.. tamparan yang hebat kali ini apabila terasa sabar ini teruji.. Bila diminta untuk lepaskan.. maka saya lepaskan.. "terlajak perahu boleh diundur, terlajar kata buruk padahnya"..  xperlula kan beremosi lagi dalam blog ini.. kisah beberapa hari yang lpas.. saat kami diarahkan untuk hadir sebuah mesyuarat bulanan.. salah seorang rakan baru sahaja pulang ke tanah air daripada umrah. Alhamdulillah.. seronok saya dengar kisah2 mereka.. yang  paling saya suka adalah bahagian cerita ini.. kawan sy memberi sesuatu mengikut personaliti orang yang hendak di beri.. dia memberi saya sejadah.. saya tanye kepada dia.. "mengapa saya mendapat sejarah.." sambil tersenyum dia menjawab " khas buat seseorang yang suka melihat bumi Allah".. sangat.. saya sangat sukakan permberiannya.. sejarah mini bersama beg bertali mmg mudah di bawa jika saya menjelajah ke pelbagai tempat... sekurang-kurangnya saya tahu ada orang lain yang Allah kirim untuk menjernihkan kembali emosi saya yang keruh dek kata-kata manusia... merekalah kawan-kawan saya.. kadang-kadang, ada sikap kita yang orang lain tak dapat tengok.. tapi kawan-kawan kita dapat rasa sikap itu.. maka sedarlah bahawa setiap manusia memerlukan antara satu sama lain.. baik, habis celoteh emosi saya perlu sambung menanda dan mengisi borang markah pelajar yang deadlinenye minggu ini..huhuhuhuhhu..jumpa lagi nanti..

Sabtu, 10 Januari 2015

mahu atau tidak perkara ini harus difikirkan..huhu

Assalamualaikum..

Permata Yang Dicari - De Hearty


Hadirnya tanpa kusedari

menggamit kasih cinta bersemi
hadir cinta insan padaku ini
anugerah kurniaan ilahi

Lembut tutur bicaranya

menarik hatiku untuk mendekatinya
kesopanannya memikat di hati
mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah jika dia benar untukku

dekatkanlah hatinya dengan hatiku
jika dia bukan milikku
damaikanlah hatiku dengan ketentuan-MU
Dialah permata yang dicari
selama ini baru kutemui
tapi ku tak pasti rencana ilahi
apakah dia kan ku miliki
tidak sekali dinodai nafsu
akan ku batasi dengan syariat-MU
jika dirinya bukan untukku
redha hatiku dengan ketentuan-MU.

Ya Allah 

engkaulah tempatku bergantung harapanku
kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-MU


- saya gemarkan lirik lagu ini sedari dulu lg... semoga langkah baru yang sy buat ini dibantu Allah dan semoga Allah merahmati segalanya..kerana yang terbaik itu datang daripada Allah.. walau kenal baru 1 ari..tp klo itu jodoh kita, kita xmmpu utk elak..kerana Allah memberi apa yang kita perlukan... insyaAllah yang penting sy perlu ikhlas.. insyaAllah...

Khamis, 8 Januari 2015

masih tiada bayangan...




Bukan tidak mampu meluah kepada manusia.. tetapi kita tahu hanya Allah yang mampu memahami jiwa dan hati kita 200%.. 

Selasa, 6 Januari 2015

mereka juga manusia...

Assalamualaikum...

Pejam celik, kita sudah menjejakkan jiwa ke tahun 2015.. segala kenangan 2014 dan tahun2 yg sudah berlalu, tersimpan rapi di kotak ht.. Pembuka tahun baru sy... hmmmmm... sedikit rasa rendah diri apabila dinilai sesuka hati.. dicampak kemana pergi.. saya juga punya jiwa.. sy hormat semua manusia waimah tukang cuci.. kawan saya di pejabat yang rapat dengan sy kebanyakkannya adalah tukang cuci.. ya!! kerana bagi sy persahabatan mereka sangat ikhlas.. sebagai seorang manusia, saya sedar yg saya tidak perlu menilai orang lain kerana semua itu Allah dah tentukan.. dengan siapa kita berkawan.. dengan siapa kita berkasih dan dengan siapa kita berkahwin.. ya itu semua kuasa Allah.. Setiap yang Allah cipta ada kebaikan dan kita juga manusia yang dicipta tidak berhak menghina atau memperlekehkan ciptaan Allah.. Siapa kita untuk menilai orang lain yang kita tak kenal???? sempurna sangat ke kita di mata manusia?? yakin sangat ke kita ni sempurna di mata Allah??.. saya hargai semua kawan-kawan sya kerana bkn semua orang mampu menerima dan berkawan dengan kita dengan ikhlas.. Saya tak kesah apa yang orang nak fikir.. nak campak saya jauh pun saya terima.. sbb Allah tau pe yg ada dalam hati saya.. jujur, saya juga terasa mahu mengkritik kawan orang lain, tp sy teringatkn ayat "sempurnakah kita?".. jadi hasrat itu saya simpan jauh2 dan sy jalani hari saya seperti biasa.. biarlah apa orag nk kata, yang pasti mereka itu KAWAN saya.. jika mereka mampu membela saya saat orang lain menghina dan menindas sy.. mengapa saya tidak mampu membela mereka?.. kerana bagi saya, orang yang ikhlas akan dapat menerima dengan siapa pun kawan-kawan kita.. jujur, sy cukup rasa terhina bila diminta sebegitu atas kesalahan sy membela seorang kawan.. Mcm biasa, bangun pagi saya kawal emosi untuk sentiasa kelihatan muda..hehehehe.. saya dipertemukan dengan seseorang yang dh seminggu sy xjumpa.. Alhamdulillah dia tersenyum juga.. tengahari pula saya berlunch date dengan kawan baik saya.. maka keputusan nya saya sedang berkira-kira dan berfikir samada ya atau tidak ketika ini.. maka saya serahkan pada yang MAHA ESA untuk menentukan segalanya.. jika dirasakan sesuai dan mampu membimbing maka permudahkan.. jika tidak maka jauhkan.. so keep smiling atiqah.. :)