Isnin, 31 Januari 2011

~sy tahu Allah sentiasa bersama~

Look around yourselves
Can't you see this wonder
Spreaded infront of you
The clouds floating by
The skies are clear and blue
Planets in the orbits
The moon and the sun
Such perfect harmony

Let's start question in ourselves
Isn't this proof enough for us
Or are we so blind
To push it all aside..
No..

We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..

Look inside yourselves
Such a perfect order
Hiding in yourselves
Running in your veins
What about anger love and pain
And all the things you're feeling
Can you touch them with your hand?
So are they really there?

Lets start question in ourselves
Isn't this proof enough for us?
Or are we so blind
To push it all aside..?
No..

We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..

When a baby's born
So helpless and weak
And you're watching him growing..
So why deny
Whats in front of your eyes
The biggest miracle of life..

We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look quiet we'll see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..

Open your eyes and hearts and minds
If you just look bright to see the signs
We can't keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..

Allah..
You created everything
We belong to You
Ya Robb we raise our hands
Forever we thank You..
الحمد الله
Alhamdulillah..

by maher zain.

Ahad, 30 Januari 2011

~ ^_^

Life is just a mirror, and what you see out there, you must first see inside of you.

p/s: ciplak dr mohd khairi...=)..thnks...sgt mendalam kata2 ni...thnks utk lagu winter sonata td...beria2 wt dri ni jelez kn????=)...takpe2...oneday i'll play it like maxsim...hehhehehe...miss u...

Sabtu, 22 Januari 2011

~beljr utk lbh tabah~

andai itu takdirnya...aku redha....

sesungguhnya aku sentiasa bersangka baik dengan MU yaALLAH...
semoga terselit hikmah yang akan membuatku kembali tersenyum dan ceria...



p/s: to mohd khairi...thnk u so much....miss u so much...tq sbb sentiasa de dgn aku...doakn aku ea...

Ahad, 16 Januari 2011

~kisah hari minggu~


mud pagi yang agak2 suam-suam kuku...=)...tdo mlm yang agak nyenyak memberikan kesegaran untuk sy bangun pg ni....bangun2 pg trus jmpe ayah n umi...bertiga sarapan kt dapur...adik2 len semua nye asyik dibuai mimpi....zzzzzzzzzzzzzzz....kami sarapan telur separuh masak dan nasi goreng...nyum2....heheheeheh.... pastu dalam kol 8.30 umi ckp umi nk g "REWANG"...hehehe..spe org jawa atau dudk kt johor msti tau makne rewang tu....=) ...so sy harus mempersiapkan kelengkapan untuk masak n sidai baju...untuk adik2 yg len,tlg kemaskn umah ye...heheheh..




menjelang tghari ni nk kne pk nk mask pe plak...dh takde idea dh...hehehehehhe....tp terasa macm nk makn ikan masin goreng ditambah lg dengan taburkn barang dan cili potong....wallllaaaaaa!!!!hehehehe....


p/s: menaip sambil tuggu mesin basuh berhenti...berjanggut jugak rsenye ni..hehehhe


Sabtu, 15 Januari 2011

~jauhi kami dari bersfat begini~

salam semua...
bukan nak mengata..tp cuma meluah...sbb sy ni bukn jenis yang nk maki orang sesuka hati...
nk bergaduh tarik rambut...sy hanya mampu diam dan makan hati sorg2...
kenapa ye manusia ada yang tak ikhlas bersahabat ngn kita...lebih terang lagi bersuluh maksudnya orang macam ni di panggil HIPOKRIT!!!!...depan kita nampak baik...tp sbnye ...astaghfirullah!!!!.selama Allah masih memberikan sy peluang untuk bernafas di muka bumi ini,sy ikhlas mengenali sesiapa sahaja...tp kenapa ada segelintir manusia ni,mengenali sy hanya kerana hendak menjalankan agenda mereka yang tersendiri...sy kecewa dengan manusia seperti ini...sy hanya memerhati...tp tak bermakna sy tidak bertindak...apa yang pasti,SY YAKIN ALLAH MAHA ADIL....apa yang dilakukan akan diperolehi kembali...jadinya berhati2 la ye...sy sentiasa maafkan mereka yang bersikap demikian...

wsalam....

~senyumlah~

Adakalanya....

Hari yang panas dan ceria

Bertukar mendung seketika

Mentari merangkak pergi

Gumpalan awan bertandang sisi

Hati gundah

Tercari-cari

ke Mana perginya mentari yang dinanti

Begitulah hidup...

Di saat kau selesa dengan kehidupan

tiba-tiba kau diuji dengan kehilangan

kehilangan nikmat harta

kehilangan nikmat ilmu

kehilangan nikmat rakan dan keluarga

dan kau meratapinya....

Bila kau memandang segalanya dari Tuhanmu...

Yang menciptakan segalanya

yang menimpakan ujian

yang menjadikan sakit hatimu

yang membuatkan keinginanmu terhalang

serta menyusahkan hidupmu

pasti akan damailah hatimu kerna...

masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya untuk sesuatu yang sia-sia

Bukan Allah tak tahu derita hidupmu...

retaknya hatimu

sengsaranya sukmamu

Mungkin itulah yang Dia mahukan

kerna

Dia tahu

Hati yang sebeginilah

selalunya lebih lunak dan mudah untuk

DEKAT dan AKRAB denganNya

Saat hujan turun membasahi hatimu

kau menangis kerna

merasa beratnya ujian tidak tergalas

Senyumlah

kerna,Allah mendatangkan kepadamu pelangi nan indah

selapas hujan sirna kelamnya..

'Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala (dari kebajikan) dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya'

(Al-Baqarah:284)


Sabtu, 8 Januari 2011

~htku berbunga2...~

3021 :: ehem.. ehem.. die ni nmpk je senyap, tp skli bckp xmo nye benti.. smpi sakit tlinge ak ni dgr die jerit2.. ayoooo ! mse kt ukm lu, xpnh sehari pn die miss jerit nama ak "wan !!!!!!!!!!!!!!!!!!".. kdg2 tuh dr tmpt parking mto die jerit.. bilik ak aras 6.. riuh beno.. dlm senyap2 byk peminat die nih.. market tinggi gtuw.. mmg bes kwn ngn die.. kdg2 ak jd DR die, kdg2 die lak jd DR ak.. sumpah ak syg ko ♥




koemn dr org utk dri ni...mmg sgt klaka...n lgu ni de org perkenalkan..thnks sgt2...mmg laan gak lgu ni...best!!!!..saranghae...

Khamis, 6 Januari 2011

~selamat hari lahir syg~

Amir merapati isterinya, Aisyah yang sedang berada di atas katil.

"Sayang, selamat hari lahir."

Aisyah tersenyum.

"Terima kasih, abang."

Amir berkata kepada isterinya, "abang ada hadiah untuk sayang. Sayang kenalah tutup mata. Manalah tahu abang akan bagi emas dan permata kepada sayang, nanti silau pula mata sayang."

Aisyah tersenyum dan menutup matanya.

"Aisyah sudah tutup mata. Mana hadiah daripada abang?"

Amir menghulurkan bungkusan hadiah dan meletakkannya ke tangan Aisyah.

"Sayang boleh buka mata sekarang. Tengoklah hadiah yang abang berikan, istimewa untuk Aisyah, isteri abang yang tercinta."

Aisyah membuka matanya.

"Terima kasih, abang. Aisyah buka pembalut hadiah, ya."

Aisyah membuka balutan hadiah.

"Wah, ada buku untuk Aisyah. Terima kasih, abang. Hadiah ini amat bermakna untuk sayang. Sayang memang suka membaca buku."

Amir tersenyum dan bertanya kepada isterinya, "sayang tahu kenapa abang hadiahkan buku untuk sayang?"

Aisyah memandang suaminya. Amir meneruskan kata-katanya.

"Buku adalah hadiah yang dapat dibuka berkali-kali. Buku adalah hadiah yang sentiasa bertambah nilainya. Sayang amalkanlah ilmu yang tertulis di dalam buku ini dan sayang akan mendapat lebih banyak manfaat dalam hidup sayang."

Aisyah mengangguk-anggukkan kepalanya sambil membelek-belek buku yang diterima itu.

"Ada kad di dalam buku ini."

Amir bertanya kepada isterinya, "kad daripada siapa, sayang?"

Aisyah memandang kad itu.

"Kad ini datangnya daripada suami Aisyah yang amat Aisyah cinta. Terima kasih, abang."

Amir bertanya kepada isterinya, "Aisyah suka dengan hadiah daripada abang?"

Aisyah memeluk buku yang diterimanya itu dan menjawab,

"Aisyah suka sangat dengan hadiah ini dan Aisyah sayang sangat kepada pemberi hadiah ini."

Amir bertanya lagi kepada Aisyah.

"Abang gembira sangat kalau dapat melihat Aisyah gembira. Sayang, sayang sudah tidak mahukan hadiah lain? Cukupkah sekadar dengan buku dan kad itu sebagai hadiah hari lahir sayang?"

Aisyah menjawab, "cukuplah dengan kasih sayang dan cinta daripada abang sebagai hadiah untuk Aisyah."

Amir tersenyum dan berkata, "betulkah sayang sudah tidak mahukan hadiah yang lain? Kalau macam itu, siapa pula yang mahu memakai gelang emas ini?"

Amir mengeluarkan seutas gelang emas daripada poketnya dan menunjukkannya kepada Aisyah.

"Abang mahu menghadiahkan gelang emas ini kepada isteri abang, tetapi isteri abang sudah tidak mahukan hadiah lagi."

Aisyah terdiam sebentar dan memandang gelang emas itu. Air mata tergenang di mata Aisyah. Aisyah menangis.

"Abang, Aisyah cintakan abang. Aisyah sayang sangat kepada abang."

Amir hanya tersenyum dan berkata kepada isterinya, "sayang janganlah menangis. Sayang menangis sebab bimbang kalau abang bagi gelang emas ini kepada orang lain, ya? Gelang emas ini memang untuk Aisyah. Abang tidak akan bagi kepada orang lain. Aisyah janganlah bimbang."

Amir memberikan senyuman kepada isterinya dan Amir merapati Aisyah.

"Sayang janganlah menangis. Air mata sayang lebih mahal daripada gelang emas ini. Selamat hari lahir, sayang."

Aisyah menyapu air matanya dan memberikan senyuman kepada suaminya.

"Terima kasih, abang."

Amir memakaikan gelang emas itu ke tangan Aisyah.

"Alahai, cantiknya isteri abang. Selamat hari lahir, sayang. Semoga seluruh umur kita akan diberkati oleh Allah dan semoga rumah tangga kita sentiasa diredhai oleh Allah."

Rabu, 5 Januari 2011

to 'you' whom will lead my life towards Jannah in the future.

you don't have to drive any BMW or Mercedes or Skyline to be gorgeous. be an imam. that's how i define gorgeous. you don't have to have nice voice and hush me with lovely songs to woo me. recite the kalamullah. that's how i'd melt. you don't have to be rich for me to love you. have a kind heart. that's more than enough. nobody's perfect. you are nobody. so you are more than perfect for me.

found this on fara's blog. it made me smile. so true.
i know you're still somewhere out there.
save your love for me. i'm doing the same for you. :)

Selasa, 4 Januari 2011

~salam ulang tahun~

dup dap...dup dap...esk adalah harinya...

td Allah turunkan rahmatnya...Alhamdulillah..sekurang-kurangnya ada yang menemani sy balik dari kerja td...
basah lencun satu badn...tp terima kasih kerna menemani...
not in a gud mud arini...terasa nk demam plak....panas satu bdn...
nk rehat...nk rehat...=(
sambil tunggu waktu tdo tbe2 terasa nk dgr lagu gita gutawa-kembang perawan tajuk dia...
best...terima kasih LONG...sbb memahami diri ni ske lgu slow cmtu...^_^

esk....^_^..pejam celik2,dh genap 4 tahun...banyak suka duka disebalik kisah cerita kita..
terima kasih kerna sudi mengenali diri ni..yang sememngya banyak kekurangan..
semoga Allah merahmati kita dan permudahkan jalan kita...

SALAM ULANG TAHUN...@nik@