Isnin, 31 Ogos 2015

Sarang ht..

Assalamualaikum..
Selesai jog pg ni..bkn main mata ye..mmg niat nk jog spya kki kuat sket spya ble kne jln jauh lutut msih boleh tersenyum..hehehe..tau x apa yg sy suka dlm hidup ni..? Sy suka berbincang..perbincangan bg sy mmpu meleraikan apa yg kusut.. dengn bbincang kta akan lbh fhm dan jelas tntang sesuatu..tp cra baikla ye..jgn gaduh2..xmaula sbb tekanan darah bru je stabil..hehehehe..sy tau utk melepaskn bkn mudh..bg sy sndri, melepaskn yg hdir drpd mulut semudah msk gado2..hahaha..tp sbnye dlm ht, itu suatu pkra yg pleng sukar seolah2 kita msk rendang..ada rasa halia tp kita xnmpk halia tu..cmtu jgk dgn ht..terikat itu msih terasa sbb ht xmelepaskn dgn rela.. itu bg syla..org lain sy xtau..sy pcaya, jika mmg ditakdirkan berjodoh, Allah akan letak magnet antra satu sama lain yg smpai bleh tertarik dr kutub utara ke kutub selatan..hahahah..heng sekejap sbb bygkn jauh bebeno tu..heehhe..secra logiknya, sekali kita dh menyayangi seseorang bkn mudh utk kte hilangkn..dan klo sy, dri sy sy lebh rela biarkn syg itu bersarang dihati dan sy xkn buang.. biar Allah yg tentukn kemana sayang tu pergi..sehingga kini ia msih bertapak dihati..jd kepada mereka2 yg diluar sne..sy orgnye mmg senang berkawan..tp utk memiliki ht sy, sy rse mmg sukar..cewahhh bajet2 ramaila org nk ko tiqah kn??? Hahahahaha..pdhl sorg pun xde..jomla mkn maggi sorg2..jog sorg2..pendam rse sorg2..besfren sy kata dia tau ht sy sbnye xseiring dgn permohonan sy..hahahahah..okla, sy nk bersiap dlu..dh jnji nk bwk adik n spupu jln2..stadium ukm, kte jumpa lg minggu ni ye!! Tunggu syyy..😊..

#bknxsudicumatakutdisakiti

Jumaat, 28 Ogos 2015

Maaf..

Assalamualaikum..
Entry hari ni adalah sy nk menyatakan permohonan maaf kepada mereka yg masih xmmpu mndrngr suara sy.. insyaAllah sy dh pun memaafkan..tp sy blom bersedia utk berborak sakan kerana pedih di hati sy masih bersisa..jd maaf kerana tahap kesbran sy btol2 truji dan sy tpksa pndm smua.. maaf..mungkin diam lbh baik drpd bkta2..doakan kebahagiaan sy dan sy doakan kebahagiaan anda..

Khamis, 27 Ogos 2015

Anak angkat...

Assalamualaikum..

sekadar perkongsian.. mungkin juga pertanyaan.. ada seorang kawn bercerita kepada sy mengenai niatnya untuk mengambil anak angkat. sy mendorong dan sy rasa tiada salahnya.. kerana berbuat baik kepada anak yatim itu akan diberikan ganjaran pahala kn.. sebanrnya dulu sy pernah memasang niat ingin mengambil anak angkat. tp ayah mungkin xsetuju kerana status sy masih bujang. bila ditanya kepada sy sebab mengapa sy hendak mengambil anak angkat, jawapan sy ringkas. kerana sy tak tahu samada sy akan berkahwin atau tidak. tp sy menghormati keputusan ayah. dan hari ini sy berjumpa dengan seseorang yg juga mempunyai niat yg sama.. cuma disebabkan dia lelaki katanya dia nk bawk jalan2 setiap minggu memandangkan dia xde pengalamn mnjaga budak dan juga masih bujang. hehehhe.. sy kata kpd dia, untung sbb dia llki..mampu buat keputusan sendiri. :).. jujur, sy suka berkawan dengan mereka2 yang matang dan menerima pandangan orng lain. bukan hanya nk anggap diri sendiri betul. sekali sy xsuka, mmg susah untuk sy suka kembali. "terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya".. sebab tu kita perlu berhati2 dalam berkata2 dan juga bergurau. sebelum semester bermula, sy sibuk dengan rakaman MOOC.. sy suka jadual sy padat.. supaya sy boleh lupa apa yg sy nk lupakan. :)..



Sabtu, 22 Ogos 2015

Galau..

Assalamualaikum..

Xde apa sy nk cerita sbb rsenye biarlah ia kekal.rahsia dlm ht sy..pedih atau tidak itulah yg sy rse..hmmm..cuma..xseronok bila de pkra.yg kte pendam kn..ht rse nk luah sgt2..hehehehe..Allah  maha kuasa..hmmm risau jgk rse sbb mata wang makin jatuh..ntah xtau nk kata apa..huhuhu

Khamis, 20 Ogos 2015

Kisah..

Assalamualaikum..

Ntah kenapa sy tpke sy lbh senang menulis di sini berbanding di status fb atau mne2 laman sosial.. mgkin sbb sy tahu tulisan sy di sini xde org baca..hehehehe..jd xdela rse pelik sgt kn.. sy ske menulis..cme sy xde bakat menulis smpai jd ayat seindah tulisan novel yg de di pasaran tu.. menulis sekadar dpt menyampaikan apa yg terbuku..😊.. ketika ini ada perasaan yg Allah dh tarik drpd sy.. sy tahu bkn snang utk sy dpt perasaan itu..tp itulah hakikatnya..ia sudah smpai ke dasar..hampir kering..tp sy tahu akan ada hikmah yg Allah bakal berikan utk sy.. insyaAllah..

Kisah 2: bekerja dalam bidang yg sma bsama ayah mmg mencabar.. sentiasa harus menjaga maruah diri dan keluarga.. bcakap dengan org pun berhati2.. jika ada yg tidak berpuas ht sy diamkan je.. malas nk pke.. kalau org risau darah akan naik..tp sy len pula..heheheh..jd adalah lbh baik sy bertenang dan tidak memikirkan hal yg xpenting dan remeh..

Kisah 3: hanya beberapa hari lagi umur sy akan bertambah 1 angka..dan sy harap Allah makbulkan hajat sy utk dikurniakan keizinan sbgai hadiah ulang tahun untuk thun ni.. amin..insyaAllah..semoga apa yg dirancang berjalan lancar selancarnya.. ble ckp cmni msti org igt nk kawin kn?? Blom rezeki sy lg..😊.. sy percye kalau orang betul2 bersedia dan ingin menjadikan kita tman hidupnya sudah tntu dia yakin dan berani berjumpa kluarga.. jika tidak dan bnyk alasan mknenye itu hnye skdr perasaan suka..bukan cinta..itulah pesanan ayah kpd sy..maka serba sedikit mata sy terbuka menilai cinta..cewaaahhh..

Kisah 4: sy semakin selesa dengan kerjaya sy sekarang..walaupun persekitran ada sedikit kekusutan..tp dr segi emosi masih xterganggu..alhamdulillah..bersyukur sgt2..😊.. sy jga bersyukur dikurniakan kawn yg sgt memahami dan byk membantu..kawan mmg org penting dlm hidup..sbb xsmja pasangan boleh jd kwn kte..

Okla nk stop dlu.. maghrib dh cek oiii..sat g kne rembat ngn penyapu ayah..hahahahaha..len kli sy tulis lg ye.. (konon2 de org baca..hahahaha..perasan sungguh!)hahahahaha..bye..

Jumaat, 7 Ogos 2015

Izinkan aku..


Assalamualaikum..
kisah kali ini lebih kepada melahirkan rasa teruja sy jika ada rezeki untuk menjejakkan kaki ke rumah Allah.. Ya Allah panggillah aku untuk beribadat di rumahMU.. sebelum pergi kursus umrah.. sy ada jgk buat research serba sedikit supaya nnt xdela ternganga sgt ble ustaz sebut tmpt2 yg bakal dilawati.. jujur, sy rasa banyak sgt dosa smpai sy agak risau.. semoga Allah permudahkan urusan sy sekeluarga. izinkan kami ya Allah.. sy dh pasang niat dan tujuan bila sy diizinkan kesana. sy harap Allah beri sy petunjuk untuk semua kesulitan yang terbuku dlm ht..




kaabah


Safa dan marwa


hijir ismail


raudhah

jabal rahmah

p/s: ramai org yg dh ke sana melahirkan rasa rindu untuk ke sana lagi.. semoga sy diberi rezeki untuk merasai kerinduan yang tidak semua org fahami jika belum ke sana.. huhuhuhu

Isnin, 3 Ogos 2015

Untuk cinta.

Assalamualaikum..
Bila sesuatu yg kita suka itu bukn terbaik utk kita.. maka kita perlu lepaskan.. dan insyaAllah Allah akan bagi kita yg terbaik buat kita.. JANJI ALLAH ITU PASTI!. de sebuah lagu yg dlm dua tiga hari ni sy sgt ske dgr.. liriknya.. alunan suaranya.. aturan musiknya.. pada sy perfect!. sedihnya tu sy bleh rasa.. itu lah kesan klo sy dgr lagu..heheheh..jom hayati dan rasai..




Kau tunjuk kan aku
yang memangnya tak pernah tahu
erti cinta sebenarnya
dari jiwa
bukan hanya dari mata

Kau ajar hati ku
kasih setulus seikhlas nya
tak pernah mengalah
walau kan terpisah
sedikit pun tak berubah

Namun

tak kan menjadi miliki ku
cinta bukan tercipta untuk ku

Tolong jaga lah diri nya buat diri ku
jangan biar luka lagi hati nya
yang amat ku cinta
yang milik engkau saja

Biar ku simpan semua kasih dan cinta
akan ku pendam kan sepanjang nyawa
hingga tiba masa
untuk aku bercinta semula..


Selamat tinggal kasih

Aku kan pergi bawa diri
yang telah rela
dan mengerti oh

Dan disini saja
berakhir nya sebuah kisah
cinta bertepuk sebelah
terpaksalah
ku terima
tentuan nya oh

Sabtu, 1 Ogos 2015

Lelaki materialistik..awk bukn pilihn sy..maaf...huhuhu

Assalamualaikum..
Drpd mlm td rse nk menaip.kt blog ni..tp xtau nk taip.apa..sy masih terkesan dengan sikap lelaki.materialistik sbnye..mengukur kasih syg dgn wang ringgit..tp mmg wujud llki cmtu kn..sy bdoa pd Allah agar pertemukan sy dgn llki yg menerima ht sy..sikap sy..dn kekurangn yg ada pd sy..sbb sy bkn org kaya..huhu..semoga Allah permudhkn urusan sy nov ini..semoga ada petunjuk yg meyakinkn lg utk sy bulat dgn kptsn sy..biarla sy yg mulkn..jika itu mmbawa kpd prubhan yg baik..huhu..