Khamis, 26 Februari 2015

Assalamualaikum...

Xde apa yg nk dikongsi sgt..cme sy tlh menonton sebuah video pendek yg isinya pada sy padat..sepadat isi durian..heheh..nyummm lme xmkn (sbb xleh mkn buat masa ni).. pesannye dlm video tu yg sy agak terkesan :

1. Jangan berharap jodoh yang baik jika kita tidak berusaha menjadi yang terbaik..

2. Siapkan diri, nescaya Allah akan mempersiapknnya buat kamu..

3. Dekatkn ht kamu dengan Allah maka Allah akan dekatkn ht jodohmu untuk kamu.. maknanya syg n cinta dan mohon pd Allah..

cara dan pemikiran harus diubah..jika cinta seseorang berdoa agar Allah kurniakan..jika kita jauh drpd Allah maka jodoh kita akan menjauh krna kita xmencintai Allah..

Setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian..


Isnin, 23 Februari 2015

catatan matlutfi bahagian 2..

assalamualaikum..

sepatutnye hari ini dah mula kelas. tetapi disebabkan pelajar dok tambah tolak, jadi kami rehat seminggu nagi pluang depa kluaq masuk.. last entry sy de crita berkenaan dengan sebuah buku kn.. sebelum sy belek buku tu, mood sy swing 2 ari.. kje nk menanges je.. kje nk sensitif je.. ckp sket nanges.. terasa skit nanges.. Allahu rabbi.. saya pun plek.. tp sy sje je bkk bku tu n baca setiap catatan matlutfi buat.. ayat2 dia buat sy ketawa.. begitu juga dengan mood sy.. kembali normal.. :).. ok xnak ckp banyak, sy belanja sket gambar buku tp sy amek dr tenet sbb mls nk amek gbr sndri..hehehehe..



ni gambar muka depan buku..

Yang seterusnya ni adalah kata2 tweet yang diselitkan.. kadang2 rasa jujurnye la hai..hehehhe..dan logik! :)






Ahad, 22 Februari 2015

Catatan matlutfi bahagian 1..

Assalamualaikum..

2 hari sy berendam air mata..xtau knp..sy senyap seribu bahasa.. ht jd sensitif teramat..sy pun plek..tp smuanya dh ok ble sy tau tmpt sy mengadu pasti membantu sy..alhamdulillah.. ok, baru2 ni sy de beli 2 buah buku..salah satunya ialah buku catatan matlutfi.. ble baca mmg sy ktawa n senyum sorg2..mood jd ok n hepi..mgkin cara dia bercerita mmg menarik sgt..heheheh..sepanjang menunggu mr.br dekat hospital, sy membca buku tu tnpa pedulikan org keliling..

'Ampa buatla apa pun..aku xheran..pasai aku dok syok layan si mat ni..' hehehehe..kata dalam ht ja..nk habaq luaq mmg nk kne baling kayu nanti..hehehe.. petang plak kne p kendri cukur jambui anak mnakan..hehee..banyak dh anak makan sy..jdla menumpang kasih..😊..ayat abh sedih dh la tu konon..hahahah..

Pehtu2..balik je rumah..nahhh lantai xtau pasaipa dok mangkit abh...rosak abh..pecah2..myb panas kot..cm bdn kte dok menitik ayaq ploh pasai panas bedengkang.! mulala pikiaq 'banyak sungguh dosa aku ni'.. mcm2 bnde jd..dok men game pun leh jmpe kwn..sungguh kecil dunia game kn..hehe..xpala na..ampa smua..nk p tidoq dlu..badan letih amat..jmpe lg nnt..daaaa...😊

Jumaat, 20 Februari 2015

blog vs padlet

Assalamualaikum..

Hmmm... lepas bljr guna padlet..rse nk btukr ke padlet dan abaikan blog ni.. kdg2 rse nk private kn blog ni.. rasaaa..asek rasaa kn.. tp tbe2 trasa yg ht ni semenjak umur meningkt ni, sensitif sgtt...cpt sgt sedihnyee..cpt je nk nanges.. bkn nk nanges sgt tp cm de beban dlm ht yg xtluah jd tbe2 ternanges sorg... hmmm... xske ble snang sgt nk nanges..rse lemah sgt.. so mlm ni bshkn bntl..esk bngun pkai spek n g jog.. wktu jog org ske dgr lgu ranck kn..tp sy ske dgr lgu yg byk kngn..kdg2 trasa pedih ht klo de lgu yg bwk kngn sedih..tp ttp jog cme mta kdg2 tpjm thn pedih..😊.. sy tau, semua yg tjd di atur Allah..Allah berhak mmberi dan menarik apa sje krn smua kpunyaannya.. sy xske cti lme.. sbb ble cti sy xwt pape..jd sy akn tknang apa shje baik suka dan duka.. sbb tu sy ske g kje.. ngadap student, ngadap buku... dan aritu tbe2 sy tpke nk kmbli mnuntut ilmu..tp klo bleh bkn dsini.. biala sy jauh..sbb ble kita xde org bru nk hrgaikn..😊..bru tringt kita.. seseorg tbe2 bgtau sy aritu yg hbgnnye dgn seseorg dh menginjak usia 3 tahun... tahniah sy ucpkn..mgkin dia nk bkongsi rasa gmbira.. sy sntse doakn yg tbaik...😊.. cme skrg sy tpke... lma bcnta xkn mjnjikn kita akn bsama.. tp jika xbsama apa yg mmg ditepati adalh sakitnye kecewa.. tp klo mmg jdoh pasti Allah mudahkn urusan.. aik??? Pe merepek plak ni..hihihi...ok mood sy dh ok sket.. wlo skdr blog.. crita mlm ni byk lgu2 kngn...sakit jgk dgr..hahahaha... okla, sy tdo dlu ye...harap2 thun ni capai target..😊 bye!

Jumaat, 6 Februari 2015

malasnye nk fikir...

Assalamualaikum..

Sebulan sudah... tp dmm dh 2 minggu...sy kalau dmm selesema insyaAllah sy mampu bertahan..tp jika batuk dan pening yg menerjah..? Allahurabbi sy mmg kalah..dan dlm masa dmm ni, mlm ni dmm smkin parah bila de 6 panggilan xberjawab drpd bangladesh??? Bila dpikirkan mungkin student..yaa..mmg student bila panggilan disambung..mlenya dia bertnya khabr..kmudian btnye jeputusan ppriksaan..ok sy msih boleh menjwab..tp bila dia mengingtkn yg sy msih bujang dan dia menyatakan niatnya... rasa cm nk campak tlinge jauh2..cri akal cmne nk tamatkn perbualan..last2 sy kata line xjelas.. trua sy tekn butang merah..done!! I am really sick to face all this kind of student.. de yg nk klua sekali..Allah!! Sy xske!! Sy mmg xske!! Ht sy bkn mdh jtuh kasih..ttpi skli bkasih insyaAllah selamnya..ttpi skali kasih dibuang juga insyaAllah selamanya akan dibuang..itulah sy..sy msih blom brani menerima apa2...sy pcaya Allah itu maha adil..dia beri sy rasa kecewa dan insyaAllah dia akn gntikn dengan rasa bahagia..apa yg sy plu buat adalh berdoa dan redha...cukuplah sy berkawan dengan semua..ya semua..kerana sy xnk kecewa dan dibuang..kerna ht sy bkn utk dbuang dan diambil sesuka ht..maka biarkn ia kosong...