Selasa, 30 September 2014

jalan masih panjang...

Assalamualaikum..
Takda apa sangat nk diluahkan.. atau nk dikongsi.. hanya sekadar menghempas lelah setelah penat sehari.. semester yang mencabar..kelas yang penuh setiap hari.. drpd pagi sampai jam 6 petang.. wahhh...mmg terasa lelahnya..tp sy gembira bila mengajr.. hadiah buat pelajar sudh sy sediakan.. sebagai obor pembakar semangat.. esk sudah masuk bulan oktober.. bermakna sebulan sahaja lagi.. tiada apa2 persiapan yang sy lakukan.. kalau orang lain mungkin jiwa penuh keterujaan..tp sy lebih gembira menyibukan diri dengan perkara lain.. bersama cerita korea dan keyboard kegemaran... 😊.. sudah bbrapa kali ada sahaja wajah, suara, dan gaya pelajar sy yang mengingatkn sy dengan teman yang sy kenali.. kebetulan mungkin.. jd bolehla membayangkan yg sy sedang mengajar teman2 sendiri..jd lebih selesa dan boleh lantang melontar suara biar satu PPS dengar suara sy..hihi.. semalam sedang sy duduk dlm kereta bersama ayah, perjalanan kami dihiburkan dengan lagu casey.. liriknya..ya liriknya amat menyentuh ht sy yang robek ni..huhu..kata ayah, liriknya ni yg mahal..tinggi royaltinya ni dlu..hehe.. sy melayan jiwa sambil melantun bait2 kata dalam liriknya.. seperti terkena batang hidung sendiri.. pedih ht semakin terasa.. 😊. Pulang sahaja, sy kembali dengan dunia korea.. dengan cara itu dapat membantu sy melupakan kepedihan yang saya rasa.. jd kepada sesiapa sahaja diluar sana yang terasa pedih ht..maka tenangkanlah ht anda sendiri kerana ht anda hanya anda yang tahu dan rasai.. cukuplah setakat ini bebelan sy.. jumpa lg bila rajin menulis nnt.. slmt mlm..


Rabu, 24 September 2014

hari ini...

Assalamualaikum...
Mcm2 yg berlaku semalam.. alhamdulillah n tahniah kpd mereka yg dpt naik pangkat..😊.. trima kasih jgk sbb sudi igt jnji utk bkongsi kegembiraan... sy doakan semoga kegembiraan sentiasa menyelubungi mereka.. Alhamdulillah sy juga mampu mengatasi semua masalah yg datang... cuma ada kisah lucu mlm td... 😊.. sy orgnye mmg ssh dpt mimpi.. tp dsebabkn mmpi mlm td, harini sy ke tempat kerja dgn mata yang bengkak dan mken sepet...huhuhu... kdg2 kesedihan yg kte pendam mgkin bleh mmbawa sampai dlm mimpi... hihihi... ayah pesan pada sy, klo bleh jangan tdo lambt sgt.. u need n really need some rest too.. thats y ayah blikn air terjun hiasan dlm opis...thnks ayah...u understand me well...😢.. so now sy sibukn diri ngn 1 aktiviti wajib setiap hari... so insyaAllah ia akan membantu...terima kasih Allah kerana memberi sy kekuatan dan kecerian diri sendiri...

Selasa, 23 September 2014

yurima instrumental music

Assalamualaikum...
Insomnia datang kembali... bila otak ligat berfikir, semuanya jadi letih dan kesudahannya sy hanya mampu terima apa yang berlaku pada diri sy... secara jujurnya, sy mahu tahun 2014 cepat berakhir... agar tahun 2015 membuka cerita baru dan lembaran baru buat diri saya.. dalam keadaan kesihatan 50% yang tinggal untuk bertahan... tapi saya harus terus tersenyum dan tersenyum.. 😊. Sy bahagia tgk org lain bahagia..jujur...wlopun kebahagiaan mereka adakalanya sy trasa cemburu, tp sbnye itulah yg membahagiakan sy dan mmpu buatkn bbir sy sentiasa tersenyum... dh beberapa hari ini, sy suka dgr instrumental musik drpd yiruma-kiss the rain...dalam alunan musik yg memberi pelbagai emosi... jika gembira maka kita akan gembira ble mendengarknya.. bila sedih maka pedihnya ht akn trasa... bergantung kepada emosi seseorg... jd sy memilih utk 'menikmati' irama itu sehingga apa yg pedih dapat diubati dan apa yg hilang dapat diganti... insyaAllah..

P/s : sudh tdk mmpu mengadap skrin hp.. semoga pembedahan berjalan dengan lancar... insyaAllah..😊😄 masanya utk tdo..harus dipaksa..maka selamat malam dunia...😊


Isnin, 15 September 2014

terlintas dalam ht...

Assalamualaikum...

Tiada yg istimewa dalam entry kali ini..hanya ingin menyatakan bahawa sy tidak sabar menanti semester baharu..pelajar baharu..performa dan kaedah mengajar yang baharu..segalanya baharu... namun dalam segalanya baharu, tercalit satu garis dalam ht ini..garisan duka yg terasa terlalu dalam impaknya kali ini... mungkin sudah tiba masanya sy melepaskn semua dan kembali kepada sang khaliq..😢..kesedihan yg lebih kepada ratapan kesalahan sendri yg mgkin banyak kekurangannya...membuatkn mereka di sekeliling mungkin terkesan dengan keadaan... jd sy memilih utk redha dan berdoa agar ada lembaran kebahagiaan kepada mereka di sekiling sy... Allah memberi wanita naluri yg tidak ada pada lelaki.. wanita boleh merasakan sesuatu yg jauh.. wanita boleh merasakan jiwa mereka yg disyg tidak bhgia...tp.wanita juga boleh merasakan jika dirinya ditipu... kelebihan yg buktinya ada pada seorg ibu.. itulah bukti betapa Allah mencintai wanita sehingga cara berpakaian dan sikap juga sudah Allah aturkan..masyaAllah!!! Wanita yg melaksanakan 3 pkara dlm hidupnya dengan sempurna iaitu mentaati suami, menjaga puasanya, dan menjaga solatnya..maka wanita itu berhak memilih mana2 pintu syurga yg dikehendakinya...Allah!!! Sy sgt teruja dengan 3 syarat itu...apa yg sy pegang dlm diri adalah, jika kita dikecewakan..mka redha dgn ketentuan Allah dan insyaAllah ht akan.tenang.. jgn tanam sifat ingin bls dendam..sy ikhlaskn semua perkara yg terjadi kerana sy hanyalah hamba Allah yg xberhak membals apa2 keslhn mnusia pd sy...sy percaya Allah sudah mengaturkn jalan hidup sy sebaik dan secantik yg boleh..😊.. insyaAllah sy redha dan ikhlas..

Ahad, 7 September 2014

GBM di PD..

Assalamualaikum...
Xde pe nk diceritakan secara details..ari jmaat baru2 ni kmi tenaga pengajar GBM di hantar berbengkel di Institut Latihan Fama di PD.. bsenye ble dgr institut ni dh leh byangkn bilik cmne kn..tp kali ni bilik dan suasana mmg terbaik!!..😄.. view bilik sy mengadp pantai..mmg sgt best...hehehhe..brangan kjap kn..hehehe.. tidak meronda kemana2 kecualj mengambil kesemptn mnikmati ikan bakar di pasir panjang...sedappp..😊..

Apa yg pasti mmg de kenangan yg tcipta... insyaAllah semoga Allah tunjukan apa yg terbaik utk kte..😄.. mari sy jamu dengan gbr yg sempt sy amek..sbb sy mmg mls nk amek gbr sbnye..mengharapkn ikhsan gbr org je..hehehehehe..







Selasa, 2 September 2014

Alhamdulillah i did it!!!


Assalamualaikum...
Jarak antara entry terakhir boleh dikatakan jauh jgk kn...sibuk yg teramat bila semuanya harus patuh pada deadline.. nme pun dead line..klo diterjemahkn jd garisan mati...heheheheh..jd sama ada suka atau tak, mahu atau tak..sy perlu habiskan dan selesaikan..Allahurabbi..jjur ketika berperang bersama ilmu, sy de jgk rasa putus asa.. terasa mahu mengangkat bndera putih tnde menyerah..tp ble terpandang ummi dan ayah...serta mrta mulut menghina diri sendiri kerana khilaf dan alpa dek ht dan perasaan yg xpnah puas..huhuhu..ampunnnn..😂.. Alhamdulillah, setelah siang dan malam di marah, ditegur kmudian dipujuk dgn air mata..mgu lepas sy dan kwn2 dpat melaksanakn VIVA dengan jayanya elopun hntaman bom kata bertalu2..kami adlah al qassam utk dri kmi sndri ketika mempertahankan sebuah kajian ilmu...😊 .. maka minggu lepas juga kmi berjaya menyelesaikan semua atas bantuan mua'llim...trima kasih kpd guru yg sentiasa mmberi tegurN dan kta semangat utk kmi trus berlapar mrncari ilmu..😀 .. maka tahun ni adalah tahun hadiah buat ummi dan ayah serta utk diri sy sendri..berbagai kisah terjadi dlm 2014.semoga hajat 2015 tercapai dengan izin-Nya..insyaAllah.. baiklah sampai disini sje utk kegembiraan ini..semoga kita berjmpe di entry akan dtg..😀