Selasa, 27 Oktober 2009

~derap-derap tasbih~


tasbih itu terbiar sepi disitu, kesunyian yang membelengku, membuat hati terpanggil untuk meraihnya. berteman tatkala sunyi, alunan zikir menghembus halwa telinga, menenagkan hati yang sering gulana.. tabahnya hati, berisi zikir yang tidak henti, menangkis ujian yang semakin kesisi, memberi kesedaran menginsafi diri, derap-derap itu akan setia menemani....

~tahniah~



segunung tahniah buat abg yang dh berjaya memegang segulung ijazah..
jeleeezzzznyeeee..
doakan aku pulak ea abg...heheheh


Rabu, 14 Oktober 2009

~yuhuuuu~

tangan gatal nk menaip..so..taip je la ye...
esk malam bebudak suksis de jamuan rye...
setiap skuad kne wt persembahan..aduiiiii..hehehe
diberi pulak tanggungjawab mendendangkan lagu....
no..no..no...tak nkla...takut hujan lebat berserta ribut plak nnt..heheh
cri idea,pujuk org yg gemar menyanyi utk gantikan tempat..hehehe
sori la ea miza...bukan aku tak nk..tp ko tau aku cmne kn..hehehe
malam ni ktrg bergot ryg hias dewan...nk wt cntik2..hehe
tak sbr jugak nk g jmaat ni...nasib bek clas arab takde...clas pelancongan harap maaf la ye...
pape pun tak sbr nk tgu jumaat..membara plak semangat ni...(*wink)..

~nak jgk..hehhe~

Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah goresan sabdamu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih
Mengutus Hati ini
Ku sandarkan hidup dan matiku padamu

Bisikkan doaku
Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padamu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit

Ketika cinta bertasbih nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur padamu atas segala cinta

Selasa, 13 Oktober 2009

~0 tajuk~

"janji Allah bahawa setiap insan akan mendapat pasangannya"

entah kenapa,skang ni...terasa sunyi benar hati ni..
mudah sangat terasa hati..
mudah sangat menangis...
kadang2 bila melihat perubahan diri tetiba..
takut ajal mengunjung tiba..

aku takut tak sempat nk meluah apa yang aku rasa..
sebenarnya, aku ni jenis yg ego sket bab luah prasaan..
tak reti..
maafla kawan2,keluarga,awak dan semua yg berkaitan..
sebenarya dalam hati ni de prasaan syg pd semua insan2 ni..
cuma tak ditunjuk je..

rindu pada seseorang...
rindu pada kenangan..
rindu pada segala2nya...
aku bersyukur kerna dikurniakan rasa rindu..
kerna aku tau rindu itu anugerah dari Allah..

p/s: perlukah memendam perasaan rindu????sampai bila ek???sekiranya de rindu untuk seseorang,adakah org itu juga merindui kita????aish..mcm2 de dlm pikiran ni...kusot je...to cik zira,aku dh pning ngn tesis kita ni...cmne ni??????

Rabu, 7 Oktober 2009

~aigooooo~



bila hati terasa kosong...
pe yg akan kita lakukan???
pernah tak kita menyesal dengan keputusan yg kita amek??
pnh tak???
hmmmmmmmmmm...
knp ye pkeran kita terlalu negatif tentang sesuatu???
knp????
frankly,mlm ni terasa cm nk bercinta denan Allah satu malam.
tp keadaan dri ni tak mengizinkan....
semoga cintaku pada-Nya diterima..
kerana hanya cinta pada-Nya yang hakiki dan abadi.
itu lah yg sebenarnya...
DIA tidak akan kecewakan hambanya..
yaAllah..kuatkanlah hati hambamu ini...sekuat2nya...

~lebaran 2009~


lebaran yg lepas kani sekeluarga beraya di selangor utk rye pertama..
blek jhor rye kedua..
tgn ni gatal menekan blog kawn2..
betul la..terasa suram rye thun ni..
entah kenapa ek?????
papepun,kami sekeluarga tetap sedondon..
hehehe
bak kata cik ijah(semangat sang saka biru)..heheh
thnks umi..sesuai plak baju yg umi tempahkan utk akk tu..
selendang yg umi belikan pun sesuai ngn baju..hehehe
pertama kali beraya dengan selendang cmtu...
walopun rye,tapi tesis tetap dihati...
hadiah sakit kpale la dapatnye..huhuhu
tahun ni tak dpt jmpe kwn2 sbb keadaan kesihatan yg tak bpe sempurna..
maaf ye teman2..tak dpt nk merayap ngn korg thun ni..
thun lepas,pkai baju kurung kmi men bowling..hehehe
tak dpt nk uplode gbr coz kt umah gbrnye...
semoga persahabatan kita kekal selamanya walo ade yg terasa ht...:)