Isnin, 28 November 2011

Dia kawan sy..

siti aisyah bt yusop..

hope to c u soon... i hope that i can attend ur special day...
friend for ever...:))

Isnin, 21 November 2011

hobi...

Menjahit manik adalah hobi sy....

jd jgnla ckp bnde tu buang masa....

ishhh...setiap org kn de minat masing2...jgn pertikai boleh tak???

tak baik tau...papepun sy bhagia bermain dgn manik2 sy yg berwarna-warni tu....

peacefully!!!!:))))

Isnin, 14 November 2011

bila hobi dapat jd side income...:))

lme tak update blog...lme a sgt kn...hehehe

buln ni adalah buln yg pleng bz n duit kluar mcm air...huhuhuhu...

11.11.11- majlis nikah di rumah..
19.11.11- majlis perkahwinan kawan.
26.11.11- majlis kenduri di johor..

Alhamdulillah sy sempat siapkan baju nikah utk member yang akan nikah sabtu ni...dh hantar td..lepas service kreta(duit melayang)hahaha..
dia suka...suka sgt sampai nk bg lbh dr yg sepatutnya...Alhamdulillah...
sy jahit manik je utk bju dia...nasib bek dia suka...

yang pasti sy terasa letihhhh sgt2...
proposal sy tak bergerak lg...buln 12.12.11 dh kne bentang...
hmmmmm...modul dh nk klua...kje2...dugaan belajar sambil bkerja...:))

tp so far so gud..sy masih mampu atasinya...
khamis ni sy de exam utk jawatan pegawai anti dadah...
doakan ye..ble de exm matematik sy jd down sgt...sbb sy mmg tak ske matematik!!!!!!

mgu ni sgt bz....ayah g indonesia lg...
so sy akn anta dan jemput umi while ayah is not here..
sy rindu nk jahit manik lg...abhla,bju sndri jd mangsa...hahahahaha

spe yg rse nk anta bju n yakin sy leh jahitkan,sila la ye...tp masa tu kne tgk byk ke tak manik yang nk di jahit...hehehehe...:))))

Isnin, 7 November 2011

muhammad thalhah ubaidillah

pgi raya kami di kejutkan dgn satu berita yg amat menyedihkN...
perginya seorang hamba Allah yang hanya dipinjamkan selama 5 bulan untuk umi dan ayahnya...

MUHAMMAD THALHAH UBAIDILLAH...

cantik nma tu secomel orangnya...
wajahmu sungguh suci dik..putih bersih..pergimu di kala hening...di pagi takbir...
walau hnya sementara disini,tp dikau berbahagia di syurga yg sememangnya tempatmu...

kesedihan umi dan ayahnmu di dunia...tp insyaAllah kau pasti menunggu mereka disana...
itulah hikmahnya...
kasih seorang ibu yang membawa masuk jenazah anak kecilnya ke rumah betul2 menyentuh perasaan saya..begitu kuatnya kasih seorang ibu sehingga akhir hayatmu.

kasih seorang ayah yang mengesat air matanya di kala mengangkat jenazahmu untuk dikebumikan...
masih mempamerkan kekuatan..

pengorbanan yang besar dirasakan ketika orang lain bergembira beraya...
raya kami penuh dengan air mata..
semoga thalhah bahagia di sana...
al-fatihah...

Khamis, 3 November 2011

nasi lemak...


entry kali ni sy nk bercerita tentang makann yg mmg sy akan gila walau anda sebut namenye...:)))
yu 'NASI LEMAK'!!!!!
alkisahnya,ayah ke kedah...
so dlm 3 hari ni sy yang hantar umi ke tmpt kje...

masuk kje kol9...so masih sempat sy berjalan2 dlu..
saya pun pergi kedai dekat ngn rumah arwah nenek n atok...
mmg mse kecil2 sy ske mkn nasi lemak kt stu..
every day mmg akan beli...mse tu bru 30 sen..hehehe

hmmm...de sekali tu,ayah mmg tau sy n abg ske nasi lemak makcik tu..
so ayah bli semua!!! satu plastik besar ok...hehehehe
sbb klo lambat mmg licin nasi lemak dia...:((((

sampai ke tghari kami dua bradik mkn nasi lemak...
tp mmg sedaaaaaaaaaaapppp!!!!:))))

so td sy pergi kedai tu...saya borong semua...
sebb tgl 3 je...hahahah
sy mkn satu,2 lg sy bg pd kawan...:)))

dorg ckp mmg sedap...ish ni walaupun tgk gmbr nasi lemak..
tp kecur air liur di buatnye...nk bli lg la esk...tp kne kua rumah awalla...hehehehe
demi nasi lemak...hehehehehe

part yg pleng sy ske pd nasi lemak adalah sambal dia...spe yg betul2 kenal sy akan tau macam mana cara saya makan nasi lemak...hehehehehehehehehehe...:))))

Rabu, 2 November 2011

:)))))

dh 3 hari kua umah kol7.30..hehhe
anta umi sbb ayah out station...

abang anta adik...tp esk ayah balik...:)
n dlm masa dua tiga hari ni...yaAllah banyaknye kjeeeee...meeting hari2...huhuhu

mkn mmg tak sempatla...sbb meeting langgar trus waktu lunch...
hikmahnye: bleh kurus...kurus ke/???hehehehe

semoga rasa gembira n positif ni sentiasa bersarang di minda dan hati...:))))