Rabu, 30 Jun 2010

~new gajet~


hahahahahahahah...memiliki harta yg baru...
NOKIA 5730...tak pnh mimpi nk gne pun..
tp disebabkan hp sony tu dh ngongeng so....knela cri penggntinye...
wlopun tak bpe canggih tp okla dr takde kn....hehehe
tp bli pkai duit abg...so dpt gji kne byr lo..hehehe
thnks abg sbb tak kdekut nk bg aku pinjam..hihihi

hope hp ni tahan lme...coz mls dh nk bli len...
leceh je..abhkn duit je...hhehehe
papepun...dlm ht de....70% hepiiiiii...=)

~gumbiraaaaaaaaaa~

MENTARI MUNCUL KEMBALI...hehehehe
gumbira...gumbira...gumbiraaaaa!!!!! ^_^
syukur sgt2 ble semuanye tak senegetif yg difikirkan...
Allah maha kuasa...termakbul doa hambanya....
SYUKRAN YA ALLAH...ALHAMDULILLAH...

gembira2 gak..esk aku start kje...aduuiiiii...
seram jgk ni...shif pg..nsb bek abg de...
takdela sunyi sgt...
arini nk abhkn bce nvel...
HP rosak plak tu...nk cntct kengkawan pun ssh...aishhh..
nk kne bli bru niii...opsssss...heheheeheh

Selasa, 29 Jun 2010

~no word~

khamis ni dh start kje...seram pun de...
sunyilaaaaaaaa......
sunyi sgt2.......
semoga Allah kuatkn ht aku utk tempuh ujian ni....
dan aku tau aku mampu lakukan...i'Allah...
i TRUST Allah.....

Isnin, 28 Jun 2010

~buhsan~

BUHSAN.....BUHSAN...BUHSAN..
tu la ayat yg slalu aku ckp....
sbb aku sensorg kt umah.so terbitla buhsan...heheheh

lg 2hari nk start kje...seram la plak..ngeee
harap semuanye ok je....

~renung2kn~

I LOVE U… I MISS U… AKU CINTA PADAMU…
Inilah sebahagian drp ungkapan asmara yg sering dituturkan mereka yg
sedang ‘mabuk cinta’. CINTA, ia mmg mudah diucap, ttp adakah kita
semua jelas dan memahami akan makna disebaliknya? Saya percaya, tentu
ramai yg ragu2 serta berteka-teki dlm permasalahan utk membabitkan
diri dlm perkara ini. Cinta sebenarnya adalah ‘MAHABBAH’ yg bermaksud perasaan kasih sayang
yang sukar diterjemahkan. Cinta merupakan satu gelodak rasa dan emosi
yg lahir drp hati nurani yg luhur dan suci. Tidak boleh dipaksa serta
dibeli dgn wang ringgit.

Seperti lagu Aris Ariwatan ‘Cinta Tak Kenal Siapa’ dan nyanyian
kumpulan Budak Kaca Mata ‘Cinta Tak Perlu Dipaksa’.

Berbalik kpd ‘MAHABBAH’ tadi, secara khusus ia adalah suatu kecintaan
padu yg sepatutnya hanya tertumpu utk ALLAH SWT. Dalam
tasawuf, ‘MAHABBAH’ beerti patuh kpd ALLAH dan membenci perbuatan yg
menyalahi perintahNya.

Ttg cinta-mencintai ini, ALLAH berfirman dlm Al-Quran:-
“… ALLAH akan mendatangkan suatu kaum yg ALLAH cintai mereka dan
mereka pun mencintaiNya…” Al-Maidah, ayat 54
” Jika kamu benar2 mencintai ALLAH, ikutilah Aku, nescaya ALLAH
mengasihi dan mengampuni dosamu…” Al-Imran, ayat 31

Ternyata, walau mcmana sekalipun, cinta terhadap ALLAH sepatutnya
didahulukan. Ini kerana, apabila kita mengetahui hakikat ketuhanan yg
sebenarnya,InsyaAllah kita dpt membezakan yg mana intan dan yg mana
kaca. Falsafah ada menyatakan, ‘Cintai diri sendiri, sebelum memberi
cinta pada org lain’

Tentu anda pernah mendengar nama Rabi’atul Adawiyah, seorg wali
wanita yg hidup atr 95 – 185 hijrah. Cinta Rabi’atul padaNya
merupakan cinta suci, murni dan sempurna menyebabkan beliau korbankan
hidupnya semata-mata utk beribadat kpd ALLAH SWT.

Saudara dan saudari, apakah definisi cinta pd pandangan anda???
Adakah bercumbu-cumbuan dan berpeluk-pelukan di khalayak tandanya
cinta???


Atau…
adakah dgn ucapan romantis serta berpegangan tgn akan terasa
nikmatnya cinta mahupun sbg bukti kasih sayang yg kononnya cinta
suci???

Jelas suatu pendustaan sekiranya seorg lelaki berkata dia benar2
mencintai seorg perempuan sdgkan pada masa yg sama mencemarkan
maruah, kesucian dan iman temannya. Diakah yg diharapkan menjadi
teman melayari bahtera kehidupan utk sama2 mendarat di p[ulau
impian???
Lelaki yg benar2 mencintai pasangannya tidak akan mencemarkan
kekasihnya walau sekadar bersentuhan sbg bukti cinta. AWAS!!! Semua
perlakuan itu adalah hasutan nafsu godaan SYAITAN…

Secara jujur, seorg lelaki yg sememangnya jatuh cinta terhadap seorg
perempuan yg diminatinya akan menunjukkan sikap, sifat serta
penampilan yg meyakinkan insan yg dicintainya. Tetapi, berhati-
hatilah krn sesetgh drp sikap yg penuh sopan santun itu, kekadang
penuh pula dgn kepura-puraan.

INGATLAH!!! Cinta yg murni bukanlah cinta sang monyet, cinta yg
melompat-lompat dan begitu rapuh… Ia juga bukan spt cinta
atr ‘Romeo dan Juliet’, mahupun cinta ‘Laila dan Majnun’…
Tetapi, nikmat cinta itu lahir spt cintya Rasulullah dgn Khadijah
Aisyah serta Saidina Ali dgn Fatimah.

Jgnlah terlalu terburu2 merebut cinta murahan yg berkeliaran krn ia
bakal menjadi virus perosak kpd kehidupan yg penuh peradaban.

Wahai REMAJA…
Serahkanlah cintamu pada yang SATU. Tentu kamu juga pernah atau sdg
dilamun cinta, namun bukan bermakna blh berkorban jiwa dan raga.
CINTAILAH ALLAH SWT MELEBIHI SEGALA-GALANYA KERANA CINTA YG ABADI DAN
HAKIKI PASTI AKAN BERBALAS DGN PELBAGAI NIKMAT YG TIDAK TERHITUNG…

InsyaAllah…

Wallahu’Alam…
Sila sebarkan kata2 ini pada sahabat2 yang lain… sesungguhnya ini
adalah salah satu jln utk berdakwah dan menasihati diri kita serta
sahabat2 kita yg lain… semoga anda semua dicucuri Rahmat dari ALLAH
SWT… *peace with imaan*

~not really the hepi~


arini, tugasku menjadi 'Neng' kt umah cikwien..
jge 2 org anak bujang dia..
pg2 lg dh ASSALAMUALAIKUM!!!!!
depan umah...hehheheheh

nasib bek aku dh mandi...klo tak...hurmmmm...
ht tak tenteram la...npe ek??????
ni pun dh BLUR nk taip pe.....
AIMAN dok mintak susu...dh bertahun2 aku tak buat susu utk budak..
maklumla adik2 semua dh cm anak gajah...hehehehhe
hope,arini bakal memberi aku senyuman dan ketenangan...=)

Sabtu, 26 Jun 2010

~berakhir sudah 3 tahun~

pejam celik....pejam celik..nasib bek celik..klo pejam terus tak dapat aku nk nikmati saat ni...
dh abh dh 3 tahun aku study kt UKM...sangat sekejap rsenye..
pasni kne cri kje sementara..klo dpt panggilan master aku kne g...
harap2 dapat..hohohoho

banyak kenangan kt UKm...dr kenangan bersama kawan...
semoga kawn2 gembira dan bahagia selalu...

bohsan gle dok umah..tak tau nk wtpe..exm short sem pun dh abh dh...


adik aku no 4 dh kt US...td dia cte pasl budak yg kne blasah sampai mati..
perghhh...nauzubillah je..kejam gle org tu..
tak bek tau..
org g tuntut ilmu tu satu jihad..dia g bunuh org lak...
cm bunuh anak ayam je...

tghari ni umi masak ikan patin masak asam pedas...
nyum2...fvrt aku...ikan patin mmg sedap..hehehehe


skang ni kne rajin tulis blog ni...dh jd 'suri rumah' smntara la katakan...
papepun...doakan aku ea...