Ahad, 29 November 2015

Forget the past..

Assalamualaikum.

Pejam celik..dh tinggal beberapa hri sje lg..semoga Allah izinkan dan semoga dipermudahkan.. kepada sesiapa yg mengenali sy andai ada salah dan silap,sy minta maaf..dan kesalahan anda pd sy insyaAllah dh pun sy maafkan..cuma utk kembali sprti sediakala itu sukar bg sy kerana rse terpukul dgn semua kata2..sy doakan anda bahagia walau dlm apa juga bidang kerjaya..dalam kehidupan juga..esok sy akan selesaikan semua perkara..drpd kemas beg hinggalah menggosok smua bju yg nk dibawa..semoga saya tenang di sana dan semoga sy dpt melupakan semuanya termsuklah kenangan yg pahit utk sy kenang..doakan perjalanan sy..insyaAllah sy akan buka 2016 dengan kisah yg baru dan lembaran baru.. semoga Allah permudahkan..hanya allah yg berhak menilai kita dan berhak mengurniakan kpd kita sesuatu yg terbaik utk kita..jangan pernah mersakan diri kita baik dan sempurna jika sbnye kita hnyalah manusia pendosa..jangan riak dengan Allah..

P/s: jika kita mendoakan balasan buat org lain, ingatlah akan ada juga balasan utk kita yg mendoakan keburukan kpd org len..

Rabu, 25 November 2015

Hadiah...

Assalamualaikum..

Dah berkali sy xdpt memenuhi permintaan utk bersua..akhirnya hari ini sy gagahkn jgk utk bersua..wlau bru kenal..tp xtrasa janggal..nk bg barang katenye..lpas selesai anta anak bulus ke klinik..sy trus pecut ke ioi mall putrajaya..smpi di sana, mcm bse guna mse 1 jam utk berborak.. sblm sy balik,sempt dia hulurkn plastik berisi sesuatu..cuba teka apa?? Its telekung!! Allahurabbi..sy xtau mne dia tau sy ske telekung...tp yg psti itulh pmberiaanya..😊..insyaAllah akn sy gunakn sebyk mungkin..smoga phala tu smpi kpd si pmberi..okla penat..nk tdo..😊..

P/s: nk pke siapa itu terpulng..yg psti hnye sy yg tahu..😉..Allah itu maha adil dan xpernah tdo..😊

Ahad, 22 November 2015

Klik klik..snap2..shoot2..heheh

Assalamualaikum..

Nk kongsi cerita yg sy pertama kali di minta utk menjadi photographer utk 1 event besar.wahhh..kawn sy le tu..pdhl boleh je dia pinjam kmra sy n snap gbr sndri..tp nk jgk sy ada kt sne..pdhl klo sy kt sne bkn kami berborak pun..hehehe..klo lalu sebelah pun wt xknal je..sbb sy de ckp kt dia jgn tegur sy,sy tkut dia malu kwn ngn sy..tp kebiasaannya mmg dia beriya tegur sy dpn smua org n gurau2 ngn sy..so ofkos smua org pandang..nnt apa plak org kata kn..dia kwn ngn minah ketinggalan zaman..hehehehe..but tu bkn pointnya..pointnya ialah sy smkin menyukai aktiviti amek gbr ni..sbb selain kucing, sy rse hepi buat sesuatu pkra yg sy suka..utk sy mudah lupakan smuanya..sibukan diri 2 arini..keletihan yg teramat tp seronok..hehehe..msih belajar utk shoot gbr..so dia mempercayai sy dan sy bantu dia dan butikan pd dia yg sy boleh buat wlopun masih amatur..tq krna mempercayai sy..bedebar ble permintaan tu nk dipenuhi sbb sy mmg xde pengalaman shoot event and as a official photographer..huhuhu..but smuanya settle arini..alhamdulillah..keletihan smpai kol8 td sy rse nk tdo dh..tp cm bse selagi x pukul 12 selagi tu sy xleh tdo wlo letih cmne sekalipun..tp ni mata mmg dh ngantuk sgt2..heheh..so nk try tdo jgk sbb esok minggu terakhir sy ngajar..😊..semoga Allah permudahkn urusan sy bulan depan..insyaAllah..baiklah, stkr ni shj kot..sy ngntuk sgt2..last but not least..doakan saudara seislam kita.. bye..


Selasa, 17 November 2015

Thnk u all..

Assalamualaikum

Al-kisah hari ni..masuk kelas mcm bse..mengajar tp cara student2 pandang mmg cm lain..jeng jeng.. bila habis terangkan satu topik, sy ske tnye  "ada apa2 soalan?"..sorg student angkat tangan..beriya cikgu tunggu soalan dia..ble dgr soalan trus gelak..hahahah.. soalan dia "guru why u look chearfull n beautiful today?"..sy cm ha???haahaha.. sy just ckp "no mark will add if u try to"..hahaha..they said,no its so obvious teacher..u look so chearfull today..your face so glowing..hahahaha.sy belek baju n tudung..rsenye arini pleng selekeh sbb tudung xbpe nk jd..hahaha..tp mmg ht rse agak ringan sikit lepas peristiwa mkn2 smlm..😊..mmg agak hepi sket arini..janji allah itu pasti kn..😉..so mlm ni td abg ajak teman dia g pasar n g gunting rambut..sy tunjuk kt abg gaya rambut yg sy ske..heheheh.abg ckp org ensem slalu wt gaya gitu..sy pun rse cmtu..kemasss je..sbnye nmpk kemas sbb tu sy ske..😉..so abg blikn air cincau soya kgmrn sy..pastu blikn ikn utk kucing2 sy..n i am very hepi person today..ptg td pun rakan2 xbrenti buat sy gelak..de je lawak dorg..hehehe..tq semua..myb mke sy sgt jelas kusutnya sebelum ni..but now i feel.better..Allah help me to clear everything now..jelas ble nmpk sikap sebenar..thank u Allah..😊..okla, letih sket arini..nk tdo awl sket..nnt2 update lg ye..bye..

Isnin, 16 November 2015

Full of joy..

Assalamualaikum.

Janji Allah itu pasti..selepas kelukaan pasti ada yg dtg menyembuhkan.. Alhamdulillah emosi sy smkin stabil..wlopun kdang kala teringat setiap bait kata yg dihamburkan,tp sy tahu xkn ada yg tahu hakikat sbnr..atas alasan sy xnk org terasa ht jika sy jelaskn terus terang..bia dituduh mcm2, aslkn skit yg dirasa xsehebat skit yg sy rse..hmmm..back to reality.. setiap kli sy mengalami gangguan emosi kecil, dia sntiasa ada dan mcm boleh rasa keadaan sy..😊.. biar pun jrang bjumpa..tp bila jumpa, kami berdua akan manfaatkan masa sebaik mungkin..penuh gelak ketawa..penuh kata2 semangat..penuh dengan kata2 positif..dia xpernah mempertikaikan kptusan yg sy buat kerana dia tau kptsan yg sy buat bersebab..dia suka bertnya mengapa sy buat sesuatu kptsan..dia memahami sy..dia tahu slalui apa yg sy ungkap agak berbeza drpd ht sy krna sy sebolehnya xnk org rasa terhina atau terasa ht yg teruk..

Bermula dengan ambil sy di rumah..kami pergi ke tmpt makan kegemaran sy..😊..tmpt yg sgt tenang..penuh dengan pokok2..suasana yg xterlalu sibuk..dan sy amat memerlukn keadaan seprti itu..😊.. masalah kami bila nk order mkanan..dia tnye sy dan sy msih dgn selera yg ilang..maka sy mkn daging shj..tp dia tau apa yg sy suka..maka diordernya apa yg sy suka..drpd minuman smpailah makanan..sy hanya mampu tersenyum..hakikat yg sudah 10 tahun kami kenal mmg sgt2 memberi kesan kpd sy..selesai makan, dibawaknya sy jalan2..sambil berborak..bila smpai umah, sy rasa semua masalah sy hilang..terbang..sy mampu utk kembali tersenyum dan mmpu minum jgk..😊.. sy harap smoga hubungan kami kekal smpai Allah menjemput kami..

P/s: biarkan manusia bermain dengan teka teki..yg menyakitkan pasti akan terasa sakit..dan yg terasa sakit akan nampak pelangi bahagia dihujungnya..😊😉..

Ahad, 15 November 2015

Never forgive..

Assalamualaikum..

No word can describe what i feel.. but only HIM knows what i feel..mengharap pd manusia memang menyakitkn..tp pd Allah wlopun xdpt tp kita xsakit ht.. i feel much better today..hari dh nk malm..so tomorrow is a new story..kelas dh abh cuti..jd kembali bertaut dengan student..kembali bz dan sy sukakan kesibukan..go away..go far away from my life..

P/s: de crita yg sy dh delete sbb terlalu over utk dibiarkn..

Masih terkesan..

Assalamualaikum

Pg lg sy menghadap blog ni.. pg ni de sesi bwk ummi kluar joging..bangun pg td, ayah dh de kt dpur.. ayah tanye "napa mata ko bengkak ngah?"..sy diam je..pedih smlm msih terasa..masih terasa org yg asik salahkn sy tntang kptusan sy..tp pernah x tnye sy knp sy buat kptsan tu dan pernah x tau puncanya.. org kata kalau kita rasa seseorang dh berubah, itu mungkin disebabkan diri kita..jd kptsan yg sy buat juga adlh dsbbkn org len jgk..pernah x tnye sy smua tu? Pernah x fikir btol2 knp kptsan tu dibuat? Pernah x sampai satu tahap kita rasa yg diri kota ni hanya boneka disaat kesunyiaan? Sbb pe sy ckp cmtu..sbb klo btol2 ikhlas kita ada cara yg lbh baik kn..tp pluang yg terbuka mcm xdigunakan..sy xpernah rse dendam atau apa..sy cuma harap terima kerana bg sy, kptsan yg sy buat adlh bila Allah menggerakkan ht sy..igt mudh ke sy nk wt kptsn? Igt mudah? Selma bertahun sy memikirkn perasaan org len..bru sekli sy wt kptsan, org menyalahkn sy mcm selama ni sy jahat dan xde ht dan perasaan..ht kering? Orang ht kering pun tau rasa sakit ht bila asyik dipersalahkn..belajarlah..belajar hormat kptsn org lain dan belajar mencari knp kptsan tu dibuat.. adlh silap drpd diri kita atau sebaliknya..sy xsangka itu sbnye yg de dlm ht dia..menyalahkn saya tu misi utama..berdendam rupanya..xpela,sy terima..sbb sy tahu Allah akan bls smua tu kpd sy..cme samada dr sgi kbaikan atau keburukan itu sy xpasti..jika ego itu lbh utama, julanglah setinggi langit..maka kamu akan hilang apa yg kamu syg..mengalah xsemestinya bukti kalah..hmmmm...sakitttt rasa..pedih xterkata..nk gembira dgn keadaan sy skrg? Silakan..sy joging dulu ye..nnt klo rjin sy update lg..so tghri ni sy kena g pusat perubtan..ayah dh buat temu janji..doakan sy berakhir di bumi Allah ye..

Hmmm

Assalamualaikum..

Malam ni sy sgttttt terasa ht..sgttt...smpai tahap rse nk menjerit dan lari..lari dr smua pkra yg menyakitkn ht sy...tp sy xboleh dan sy xmmpu..hmmm..btol kata org..sikap saling menyalahkn tu mmg sikap semulajadi manusia..tangisan sy mlm ni akn sy igt smpai bila2..ht sy sgtttt tergoris dgn gelak dan tawa disaat sy tertunduk malu seperti sedang di hina..mungkin ini hikmahnya knp Allah janjikn apa yg kita perlukan..sy xminta utk diberi blsan yg buruk..tp ckup skdr Allah berikn sy kekuatan jiwa utk hadap smua ni..semoga Allah jdkn sy manusia yg btmbh lembut egonya..krna sy tau ego itu adlh pemusnah segalanya..utk mlm ni..ckupla smpai sini..sy doakan kbhgiaan yg dicari olehnya ditemui..

Selasa, 10 November 2015

Merapu..hahahah

Assalamualaikum..
Hahahaha

Sy tahu ada stalker blog ni..perasan ala2 artis kn..hahahaha..de org intai2..xpela, klo nk intai..baiklah..bercerita tntang umrah yg dh tinggal 2 minggu lg ni..byk bnde sy kena fikir.. guru utk gantikn kelas yg tertinggal..tp insyaAllah semua akn ok pada masanya..hehehe..mood sgt baik mlm ni..baiklah sy nk doakan kpd yg xbkerja spya dibukakan rezeki utk dpt kerja..kpd yg dh bkerja jgn mls2..hahahaha..sekali sekala ok nk mls tp jangan selalu..okla sje je menaip ni..menaip klini de tujuan..hahahha..nnt sy update lg ye.. bubye..xoxo..