Isnin, 12 Januari 2015

hadiah dari tanah suci...

Assalamualaikum..

Beremosi suhingga kini..masih belum pulih dan hilang.. tamparan yang hebat kali ini apabila terasa sabar ini teruji.. Bila diminta untuk lepaskan.. maka saya lepaskan.. "terlajak perahu boleh diundur, terlajar kata buruk padahnya"..  xperlula kan beremosi lagi dalam blog ini.. kisah beberapa hari yang lpas.. saat kami diarahkan untuk hadir sebuah mesyuarat bulanan.. salah seorang rakan baru sahaja pulang ke tanah air daripada umrah. Alhamdulillah.. seronok saya dengar kisah2 mereka.. yang  paling saya suka adalah bahagian cerita ini.. kawan sy memberi sesuatu mengikut personaliti orang yang hendak di beri.. dia memberi saya sejadah.. saya tanye kepada dia.. "mengapa saya mendapat sejarah.." sambil tersenyum dia menjawab " khas buat seseorang yang suka melihat bumi Allah".. sangat.. saya sangat sukakan permberiannya.. sejarah mini bersama beg bertali mmg mudah di bawa jika saya menjelajah ke pelbagai tempat... sekurang-kurangnya saya tahu ada orang lain yang Allah kirim untuk menjernihkan kembali emosi saya yang keruh dek kata-kata manusia... merekalah kawan-kawan saya.. kadang-kadang, ada sikap kita yang orang lain tak dapat tengok.. tapi kawan-kawan kita dapat rasa sikap itu.. maka sedarlah bahawa setiap manusia memerlukan antara satu sama lain.. baik, habis celoteh emosi saya perlu sambung menanda dan mengisi borang markah pelajar yang deadlinenye minggu ini..huhuhuhuhhu..jumpa lagi nanti..

Tiada ulasan:

Keguguran Part 1

Assalamualaikum semua. Terfikir untuk update blog ini dengan sebuah kisah yg agak sedih untuk sy. Kisah ini saya ceritakan bukan untuk men...