Selasa, 6 Januari 2015

mereka juga manusia...

Assalamualaikum...

Pejam celik, kita sudah menjejakkan jiwa ke tahun 2015.. segala kenangan 2014 dan tahun2 yg sudah berlalu, tersimpan rapi di kotak ht.. Pembuka tahun baru sy... hmmmmm... sedikit rasa rendah diri apabila dinilai sesuka hati.. dicampak kemana pergi.. saya juga punya jiwa.. sy hormat semua manusia waimah tukang cuci.. kawan saya di pejabat yang rapat dengan sy kebanyakkannya adalah tukang cuci.. ya!! kerana bagi sy persahabatan mereka sangat ikhlas.. sebagai seorang manusia, saya sedar yg saya tidak perlu menilai orang lain kerana semua itu Allah dah tentukan.. dengan siapa kita berkawan.. dengan siapa kita berkasih dan dengan siapa kita berkahwin.. ya itu semua kuasa Allah.. Setiap yang Allah cipta ada kebaikan dan kita juga manusia yang dicipta tidak berhak menghina atau memperlekehkan ciptaan Allah.. Siapa kita untuk menilai orang lain yang kita tak kenal???? sempurna sangat ke kita di mata manusia?? yakin sangat ke kita ni sempurna di mata Allah??.. saya hargai semua kawan-kawan sya kerana bkn semua orang mampu menerima dan berkawan dengan kita dengan ikhlas.. Saya tak kesah apa yang orang nak fikir.. nak campak saya jauh pun saya terima.. sbb Allah tau pe yg ada dalam hati saya.. jujur, saya juga terasa mahu mengkritik kawan orang lain, tp sy teringatkn ayat "sempurnakah kita?".. jadi hasrat itu saya simpan jauh2 dan sy jalani hari saya seperti biasa.. biarlah apa orag nk kata, yang pasti mereka itu KAWAN saya.. jika mereka mampu membela saya saat orang lain menghina dan menindas sy.. mengapa saya tidak mampu membela mereka?.. kerana bagi saya, orang yang ikhlas akan dapat menerima dengan siapa pun kawan-kawan kita.. jujur, sy cukup rasa terhina bila diminta sebegitu atas kesalahan sy membela seorang kawan.. Mcm biasa, bangun pagi saya kawal emosi untuk sentiasa kelihatan muda..hehehehe.. saya dipertemukan dengan seseorang yang dh seminggu sy xjumpa.. Alhamdulillah dia tersenyum juga.. tengahari pula saya berlunch date dengan kawan baik saya.. maka keputusan nya saya sedang berkira-kira dan berfikir samada ya atau tidak ketika ini.. maka saya serahkan pada yang MAHA ESA untuk menentukan segalanya.. jika dirasakan sesuai dan mampu membimbing maka permudahkan.. jika tidak maka jauhkan.. so keep smiling atiqah.. :)

Tiada ulasan:

Keguguran Part 1

Assalamualaikum semua. Terfikir untuk update blog ini dengan sebuah kisah yg agak sedih untuk sy. Kisah ini saya ceritakan bukan untuk men...