Selasa, 20 Disember 2016

2015-2016-2017

Assalamualaikum semua.. :D

Allahurabbi.. lama ya saya tak update kt sni..hahahha.. ikut angin klo rajin, rajinla.. ha ni kes malas.. sbb tu lama tak update.. 2016 bakal melabuhkan tirainyakn.. seperti mana sy meninggalkan 2015 cmtu jgkla saya akan tingglkan 2016.

2015 banyak mengajar saya tentang kasih syg.. tentang sabar.. tentang kepercayaan.. tentang kematangan dalam membuat keputusan. macam2 lg.huhuhu. permulaan 2015 sy banyak duka daripada suka. tapi sy yakin Allah akan gantikan ia dengan sesuatu yg akan buat sy gembira smpai ble2. Alhamdulillah hujung tahun 2015 sy dipanggil Allah ke rumahNYA. itu adalah hadiah kelukaan yg paling indah buat sy. :). sy bersyukur sgt2. sy tau ada seseorang yang mungkin masih menyimpan rasa tidak puas ht terhadap sy kerana keputusan yang sy buat. tp percayalah. untuk buat keputusan tu banyak pihak sy pke. banyak perkara sy titikberatkan. dan akhirnya sy memilih untuk mengorbankan perasaan sy sendri dan disamping tu Allah yg memberi kekuatan kpd sy. sememangnya tidak ada alasan yg 100% kukuh melainkan setiap apa yg terjadi adalah perancangan Allah.

2016 saya dimulai dengan banyak aspek suka..teringat kenangan ketika menghadiri induksi. induksi ni satu kursus wajib bagi kakitangan kerajaan yang berstatus tetap jawatannya. sebenarnya dh 2 kali sy tolak untuk menghadiri kursus ni.. yela selama seminggu. kebetulan tarikh tu semester dh bermula. xkn sy nk tingglkn kelas kn??? cewaaahhhhh..hahahhaha.. maka nk dipendekkan crita, pegawai tu hubungi sy dan tanya bila sy free.. sy kata awl feb sy free.. maka sy ditwarkan buat kali ketiga pergi ke kursus induksi di tanjung karang selangor. selama seminggu sy berkampung kt sne. hari pertama sampai mmg krik krik..hahah.. almaklumla sy ni penyenyap orangnya.. :p.. hahahha.. kami dibahagikan dalam satu kumpulan. de 8 orang semuanya. kumpulan sy de 4 orang doktor falsafah.. perghhh hebattt.. muda2 lg dorg.. pleng tua umur 36.. wahhhhh!!! how i wish i can be like them kn.. :).. tp otak xbpe nk ready lg amek PHD..hahahhaha.. maka ada la seorang rakan kumpulan ni.. suka benau kacau sy.. dia suka menggosipkn diri dengan sy.. dan kami rapat sampai sekarang.. mse dia wt umrah aritu pun kol2 pg dia anta gbr kt sy..hahahhaha.. ngntukkkkk bebb..silap tgk wktu kateny..hahahah..tp cuma sebagai kawan.. walaupun ada yang kata nampak gaya dia lebih drpd seorang kwan.. tp sy tetap anggap kawn.. saya trauma dengan kekecewaan dan janji kosong lelaki. apa yang boleh sy lakukan adalah berdoa seandainya dia ditakdirkan untk sy maka sy mohon Allah permudahkan. Ala2 Neelofa dgn Fattah amin gitu..awwww..hahahhaha.. dan penghujung thun ni sy hanya mampu menghantar nenek. acik dan sahabat sy di ariport shj. mereka diberi rezeki untuk menunaikan umrah. Allahu sy rse sedih sbb sy juga merindui BAITULLAH..huhuhu.. semoga perancangan dan doa sy sekeluarga dimakbulkan Allah.. Tahun lps, sy ada bertanya kpd salah seorang adik sy. nk x g umrah temankn sy. sbb sy masih muda (hahahaha) so kne bawak mahram.. dia kata dia xbersedia. tbe2 tahun ni dia bgtau sy dia rasa teringin nk kesana.. YaAllah sekejap je Allah bukak ht manusia kn. Maka sebb itu sy percaya yang ht2 kita ni dipegang kuat oleh Allah.. hanya dia yang berhak menentukan setiap apa yg kita rasa dalam ht kita.. Buruk atau baik sesuatu sy kena belajar ucapkan Alhamdulillah.. Semua tu adalah cerita suka sy pada tahun ini. Cerita duka sy adalah sy kehilangan atok sebelah umi pada april tahun ni.. sungguh kami terasa sangat kehilangan.. atok ske dtg umah sy.. jd setiap kli tgk kerusi solat dia, sy akan teringat.. setiap kli tgk katil tmpt dia baring sy akan teringat.. sungguh memang berat merindui orang yg sudah tiada.. Apa yg boleh saya lakukan sy hanya mampu menhantar 'kiriman' ayat suci buat hadiah atok di sana. semoga Allah memberikan syafaatnya dan tempatkan atok dalam kalangan orang yang beriman.. ameen..:(.

2017 kalau dipanjangkan umur sy lagi beberapa hari sy akan bertemu dengan tahun angka 7 ni..hehehe.. dan sudah ada perancangan yg sy buat utk tahun angka 7 ni.. semoga Allah permudahkan dan makbulkan hajat sy.. bila dh masuk tahun angka 7 ni bermakna umur sy dah cecah angka 3!!! yeayyy..hahahhahaha.. keep positif. sy tidak pernah keseorangan dan sy tidak pernah rasa bosan. semoga semuanya berjalan dengan lancar seperti apa yg sy mohon kepada Allah. Maka update untuk 2017 akan sy sambung thun dpn ye.. insyaAllah.. jmpe lg tahun dpn..:)..

Tiada ulasan: