Isnin, 2 Februari 2009

beraya dimana???(CNY)


salam buat semua...

waktu cuti haritu,orang cina beraya..yang kte ni merayap pergi ke johor..balik kampung...besssssttttttt..tp bukan kt muar,tapi pergi rumah makcik di kulai..sangat jauh..sampai jiji asek tanya kat ayah ble nak sampai...entah berapa hentian ktrg berenti sbb prt kte asek meragam jeeee...sian kat pert..heheheehe..ktrg bertolak jam 8 pagi...mulanya nak betolak malam..tu yg kte bwk motor mcm nk terbang tp tak terbang pun petang sabtu..siap mintak balik awal kt jurulatih...nasib baik mood dia ok...bermulalah perjalanan sehingga tiba di rumah mak andak jam 2 ptg..penat+lapar...ktrg tros mkn je pe yg de kat rumah mak andak haritu..eh,tak bagitau lg kn knp ktrg kne pergi rumah mak andak??????sbb adik makandak kahwin..tu je sbbnye...hehehe..kte ni satu badan sakit sebenarnye aritu coz ari sabtu aritu baru lepas kawat senjata n blajar menembak gne 3 jenis senjata..berat2 jugak senjata2 tu..tp gagah jugak la pergi sne..paling seronok,kte masak lauk pengantin ngn makteh..jd kitrg hentam je ikot kata hati..alhamdulillah jadi..mana tak jadinya,makteh mmg hebat bab masak ni..so semuanya selesai seperti yang dirancang dan pengantin pun makan bertambah...bertambah ke???entah...hehehehe..sambil menghabiskan masa,kte sempat pegang camera nikon d50 cik jul...best sgt2..macam pro je..tapi memang puas amek gbr gne camera tu...dh jadi impian nak beli camera tu..tapi tak tau ble..yelaaaaa,mahal kn..dh puas melaram ngn camera,jam 3 ktrg bertolak balik bangi...sebelum tu seinggah 101mall kulai...jaraknye beberapa km je dari rumah makandak..rancangnye nak bli jeans..tapi ktrg bli mcm2..dapat jugak la jeans tiga pasang..adik2 len dapat baju...pastu gatal tangan,masing2 amek slipar baru...hehehe..bli bayar..haaaaa..sampai beratus...nasib ayah yang bayar...ffuuuuuuuhhhhhhhh..sampai rumah jam9 kot...semua dah letih,kte paling awal tido..yela,badan memang dh tak larat..semua dah bengkak2..tapi jurney tu mmg best dan klo de kesempatan lagi memang nak merayap lagi...

2 ulasan:

hasni Jamali berkata...

bestnya cuti dia....kita pun best gak, walau tak merayap ke shoping mall....hihhi....

mokcu berkata...

bkn 101la..
ioi mall..
hahhaha