Sabtu, 18 Oktober 2014

tempt kenangan 8 tahun...

Assalamualaikum..

Selama beberapa.hari sy tidak mengupdate blog ni... Alhamdulillah hari ni sy kembali bekerja dengan semangat.. sudah penuh dengan tenaga.. :).. sudah mampu bergerak lincah wlopun xseperti dlu kelincahannya..tp masih mampu..:).. insyaAllah bulan hadapan sy akan ke Perak untuk melunaskan tugas yg diamanahkan... pelbagai tempat menarik akan sy lawati.. sememangnya sy ialah org yg ske melihat budaya dan cara khidupan sesebuah masyarakat.. itulah lawatan bg sy..bkn semata2 shopping ye..sbb sy penat ble shopping..hehehe... dan tengah hari td selepas mesyuarat, seorg kwn sy ajak sy makan di bakery.. tekak sy teringin makan 2 mkanan kegemaran sy..tp malangnya bukn rezeki sy..huhuhu..insyaAllah klo de rezeki sy dpt melunaskn hajat sy yg beberapa minggu putus selera mkn dsbbkn manusia berkot putih..:).. kawan sy mcm boleh membaca apa yg sy fikirkan..maka diheretnye sy ke tingkat paling bawah pusanika.. berdenyut jgkla sy rse..tp sy seronok sbb dh lme rse x pergi ke sana... lama..ya sgt lama rsenye..smpai mungkin ada yg dh lpe akan kewujudan sy..:)..tp sedang sy sibuk menikmati makanan sy... telefon sy bergetar.. tnda ada msj masuk di laman fb sy..tbe2 sy tpke..cmnela agaknye ye seandainya suatu hri sy tiada.. bagaimana org sekeliling sy terutama mereka yg mengenali sy mengetahui ketiadaan sy... maka blek.shaja ke rumah, sy menulis satu amanah kepada adik llki sy.. selembar kertas sy ambil dan tuliskn email dan pasword fb sy.. pesan sy padanya "ayie, jika sesuatu berlaku pd aku..dan menyebabkn aku tiada lg nafas didunia ni..ko tolong aku tuliskn di status aku bahasa pemilik akaun ini sudah pun bertemu dengan pencipta-Nya.. biarkan selama seminggu status itu disitu dan kemudian, aku nk ko delete fb aku.. cukupla mereka mengingati wajah dan sikapku lewat kenangan yg ada ketika bersama.. tak perlu ditatap wajah kakuku di layar fb.. " Alhamdulillah pesanan itu disambut dengan anggukan.. maka sy berasa sedikit lega.. semoga sy sempat mempersiapkan diri sebelum bertemu dengan-NYA..



Tiada ulasan:

Keguguran Part 1

Assalamualaikum semua. Terfikir untuk update blog ini dengan sebuah kisah yg agak sedih untuk sy. Kisah ini saya ceritakan bukan untuk men...