Sabtu, 11 Oktober 2014

merapek lepas tgk korea..

Assalamualaikum..
Tak banyak nk dibicarakan..satu hari sy penuhkn aktiviti dengan mwngemas bilik dan ubah susun atur barang dlm bilik.. biar pun suara xde..biarkn hidung xmmpu nk bau ape2..tp sy gembira dpt buat sesuatu yg buat sy gembira..sy tambah lg cermin dlm bilik sy..supaya sy mudah dan sentiasa igt dan cermin diri sy sendiri..huhuhu.. jika terjadi sesuatu yg mengecewakan sy, sy ske cermin diri sy dan tnye pd diri..layakkah sy dpt semua tu? .. sy rse lebih bagus buat cmtu drpd bising dan membebel bila marahkan org atau kecil ht.. sy ske diam..diam dan perhatikan apa tindakan seterusnya..jika tidak ada apa2 tindakan maka sy akn terus berdiam kerana sy sedar diri sy siapa.. oH!! Teremosi pulak..biyannn2.. beberapa hari ni jgk otak sy asek melantunkn lagu ciptaan sendiri..ntah kenp tiba2.. siap sy rakam dengan lirik yg ntah sy bedal je..sy terus send pd kwn baik sy..komen membina sy terima..dia sgt menghargai hasil kerja sy wlopun xseberapa.. kamsahamnida ika..:).. soalan dia pada sy 'lirik n musik tu kenapa de gaya cm org putus cinta cik tqah?' ... jawab sy ' biasala sekrg org mmg ske dgr lagu2 cmtu..tu idea automatik meletus..':).. dan dia bertnye sy tentang setia.. maka ni pendapat sy..

'Jika dalam sesuatu perhubungan itu hadirnya org ketiga.. janganlah disalahkan 100% org ketiga tu..cukup sekadar 50%.. selebihnya pandangla pada pasangan anda.. jika dia seorg yg setia..dia tidak akan membiarkn hatinya disuntik org lain.. dia akan menjaga perasaan dan tingkah lakunya.. bagi sy pula, jika kita tau pasangan kita ada org ketiga..maka seeloknya lepaskn dia..sebab, jika dia mmg de org ketiga bermakna kasihnya lebih kpd org tersebut..sakit mmg sakit bila terpaksa melepaskn..tp dari sudut positifnya, berterima kasihlah kpd pasangan tu kerana disebbkn ketidaksetiaannya itu menyebabkn kamu berhak mendapat pasangan yg jauh lebih baik..insyaAllah.."

Begitulah pandangan peribadi sy yg tak seberapa ni.. bg sy kesakitan dan kkecewaan akan terubat seiring waktu berjalan..



Tiada ulasan:

Keguguran Part 1

Assalamualaikum semua. Terfikir untuk update blog ini dengan sebuah kisah yg agak sedih untuk sy. Kisah ini saya ceritakan bukan untuk men...