Khamis, 23 Februari 2012

Allah adalah sebaik-baik perancang...


terasa sangat tenang melihat gambar seperti ini....
terasa diri berada di bangku itu...
duduk dan mengucap 'subhanallah' atas ciptaan-Nya yang paling indah...
terasa hilang kesedihan yang dilakukan manusia yang terlalu mementingkan diri...

takpela...jika kesedihan yang anda berikan....
saya tiada hak untuk mendoakan keburukan...
tetapi saya tahu dan yakin bahawa Allah tidak buta...tidak pekak...tidak tuli...dan Allah Maha Kuasa...
saya serahkan 100% kepada Allah....semoga apa yang kalian lakukan adalah yang terbaik untuk saya daripada Allah...
"bersenang lenang daripada kesusahan orang lain bersifat sementara..kerana semua itu milik Allah"

Saya tetap berbaik sangka kepada Allah...
"saya hormati kalian kerana kalian lebih dewasa...
tapi kalian balas dengan sesuatu yang berjaya membuatkan air mata saya menitis sepanjang hari...
saya sangat cintakan ilmu...
mengapa mesti ada orang sebegini??"

semoga azam saya semester ini termakbul dan semoga ia menjadi titik tolak untuk saya terus berjaya menuntut ilmu Allah yang maha luas ini...

Tiada ulasan:

Keguguran Part 1

Assalamualaikum semua. Terfikir untuk update blog ini dengan sebuah kisah yg agak sedih untuk sy. Kisah ini saya ceritakan bukan untuk men...