Khamis, 2 April 2009

dalam minggu ni adalah minggu yang mengusutkan bagi diriku..mana taknye,assignmnt banyak sangat-sangat...ada satu peristiwa yang berjaya mengingatkan diriku agar lebh berhati-hati di lain masa..kisah ini terjadi pada 31 march 2009..beberapa hari yang lepas aku nyaris dirempuh hebat sebuah kereta proton waja..almaklumla aku hanya naik motor..namun, Allah masih memberiku peluang merasakan keindahan hidup di muka bumi milik-Nya ini..mujurlah kereta di sebelahku memberi isyarat bunyi(hon)..menjadikan aku berhenti serta merta dan berpaling kepadanya..dalam masa yang sama deruman kereta dari arah yang bertentangan lewat dihadapanku...perkara ini sebenarnya terjadi di lampu isyarat berhadapan universiti ku..memang salah dan merbahaya sekiranya undang-undang hanya diperlekehkan...akibatnya orang lain yang menjadi mangsa..ikutkan hatiku, teringin juga menyaman kereta itu kerana melanggar lampu merah..namun, aku lebh bersyukur kerana roh itu masih berada di jasadku..alhamdulillah barakallah..

p/s: patuhi undang-undang walau dimana anda berada kerana di situ adalah satu pembelajaran bagi meningkatkan disipln diri..

3 ulasan:

~miszirdawaty~ berkata...

weyh....mei ke mac???
sile bce entri kO semula... heh~

amal salleh berkata...

eishh..ko ni..ape la..

hasni Jamali berkata...

jangan tertinggal walau satu huruf sebagai pelengkap kepada perkataan yang wajar. ya. patuhi undang-undang.

Keguguran Part 1

Assalamualaikum semua. Terfikir untuk update blog ini dengan sebuah kisah yg agak sedih untuk sy. Kisah ini saya ceritakan bukan untuk men...