Rabu, 6 Januari 2016

Tere Liye

Assalamualaikum..

sekadar perkongsian drpd penulis kegemaran sy:

"Pilihlah pasangan yang kaya. Tapi bukan kaya hartanya, melainkan kaya waktunya, sehingga dia punya banyak waktu untuk dihabiskan bersama kita--termasuk saat dia sibuk sekalipun.
Karena hari ini, orang2 sebenarnya lebih banyak bercengkerama dengan pasangan nempel terusnya, yaitu gagdet macam HP, laptop, dsbgnya."
*Tere Liye


pandangan sy: betul sbnye.. kadang2 orang rasa dengan bagi hrta dan hadiah mahal2 boleh buat kita gmbira. tp xpun sbnye. kegembiraan tu xberpanjangan.. tp kalau diluangkan masa..mungkin sekadar berborak pun dh memadai kn. jd sesibuk mana pun kena juga selit waktu utk btnye apa2. yela sekurang2nya kita tau yg diri kita ni penting dan sekurang2nya kita tau kita dihargai dan diingati. berkata2 tanpa tindakan ibarat masak nasi tp beras xletak air.(boleh x?hahaha). Perempuan ni sbnye senang je nk bg dia stay ngn kita lama. bagi perhatian, ikhlas dan bagi kasih sayang. jangan sesekali kantoi de buat xbaik ngn pmpn lain. over bergurau ngn pmpn lain. n kalau dia dh tau n pernah nmpk, ha senyum2 jgk. tp dia akn mula berhati2 dgn ht dia dan xkn pernah beri harapan. so?? pilih la yg mne 1 ye. :). bye. 

Tiada ulasan:

Keguguran Part 1

Assalamualaikum semua. Terfikir untuk update blog ini dengan sebuah kisah yg agak sedih untuk sy. Kisah ini saya ceritakan bukan untuk men...