Sabtu, 15 Oktober 2011

nurul atiqah

semalam..
kata-kata seorang insan yang betul2 mengguris hati saya...
dlm tangis saya genggam tasbih itu..
terima kasih pd yg memberi...
hanya istighfar yang dapat menenangkan jiwa ketika amarah melanda hati..
dendam???tidak seharusnya saya berdendam dengan insan seperti itu...

mereka kata saya bodoh kerana hanya mampu diam ketika manusia lincah dengan kata2...
itulah saya..sehina mana kata2 yang dilempar...
tidak sekali saya sampai hati untuk memaki..
kerana saya percaya ALLAH BAYAR CASH!!

hari ini saya ringankan kaki ke libry UKM...
mencari bahn bacaan untuk kosa ilmu nnti...
tp hampa..buku tiada di rak..:(..
pulang dgn tangan kosong..
tp tbe2 berisi kerana ada seorang teman menghadiahkan saya sesuatu...
saya buka dan ia adalah SEJADAH..:)..

jujur sy teramat menyukai hadiah itu...
dialah pemberi tasbih yang sering menemani malam saya...
menyemai cinta kepada ALLAH...itulah yang saya lakukan...
kerana saya tidak mahu hati saya hanyut dengan badai perasaan yang seringkali menjelma..

saya lebih gemar diam dan mengurangkan tekanan dengan melukis...
menulis...dan kadang kala mengemas...heheh
ketika perlu menjadi seorang yang bijak ketika marah..
menangani marah itu adalah bijak...bijak mengawal kata2 yang dihambur...
setinggi mana taraf ilmunya,jika tidak dapat mengawal hati..
itu adalah sama jika seseorang itu tanpa ilmu...
pendapat saya sahaja..:))...

semoga hati saya tidak membenci insan itu..
kerana tidak sepatutnya saya membencinya....
wsalam....:))


_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me

7 ulasan:

Ibnu Ziemad berkata...

sorila..ak ad test circuit aritu...

HKIK berkata...

sabar ya tQa... betul tindakan tQa tu.. jgn sedih2 lg ya.. :-)

khamis lepas zul pergi UKM jumpa umi.. hehe.. lama jugak lepak dengan umi... banyak yg dibualkan... hehe...

^^

*@t!q@h* berkata...

ayie: its ok la...but still silent...i cant accept that..huhu

zul: tq zul...wah g ukm tak habaq...berbual tentang ape tu???hehehehe..(nk tau)hhahaha...

farhana berkata...

Berdiam kadangkala lebih baik, dari keluarkan kata2 yang boleh timbulkan perbalahan.
Diam tak bererti kalah =)

HKIK berkata...

hehe... lupa nal habaq... :p

macam2... banyak sgt2!! hehehe... pasal tQa pun ade kot... hihihihi......... peace! ;-)

*@t!q@h* berkata...

omg!!now i really want to know pe u borakkn tu...tell me plzzz...:(...ni msti ngumpat tak sudah ni...ce cterrrrr.....nk tauuuuuuuuu...:(((((

*@t!q@h* berkata...

farhana: ye...itulah yang menyebabkan mulut ini selalu terkunci bila de mulut2 yg ringan melontar kata...:)..tq