Rabu, 17 November 2010

~ujian itu tanda DIA syg~


sayup-sayup mendengar suara takbir mlm ni...malam yang sangat aku rasakan kedinginannya...tp dek kerana tugas,aku pendamkan rasa itu...aku harus meneruskan tugasanku sehingga jam mencecah angka 10...Alhamdulillah mlm ni kami dibenarkan balik awal..kerna keesokannya seluruh umat islam akan menyambut HARI RAYA KORBAN..sebagai halwa telinga,aku alunkan takbir yang disiarkan di televisyen..sayu hati ini..mengenangkan sebanyak mana pengorbanan yang aku telah lakukan..aku sedih..sedih yang teramat..hatiku menangis...namun mataku cuba untuk menyembunyikan tangisan itu...CINTA itu...tekadang aku tertanya...apakah seharusnya ini yang perlu dirasai oleh mereka yang memilih untuk dicintai????...yang pasti aku seakan merasakan yang sebaliknya...

namun,aku memohon kepada Allah yang maha berkuasa,seandainya rasa ini berlarutan,bantulah aku mengubati hatiku sendiri...seakan sukar aku berpisah dengan KALAM ALLAH itu...semakin hari semakin aku mencintaiNYA...semakin aku cuba untuk lebih mencintaiNYA dari segalanya..kerna aku tahu,cinta yang diberikan olehNYA takkan menghampakanku...namun bertemankan takbir malam ni,beserta zikir yang aku gemari,aku panjatkan doa agar dipermudahkan segala urusanku...aku buka hatiku seikhlasnya menerima apapun takdir dariNYA...kerna aku tahu DIA mengetahui apa yang terbaik dan sesuai buatku...Andainya esk adalah hari terakhir buatku,ingin aku meminta Allah agar memberi aku kesempatan untuk menyatakan rasa kasih dan cintaku pada mereka yang telah banyak berbakti buatku...pada mereka yang aku sayangi,ini lah hakikatnya bahawa aku akan sentiasa menyayangi kalian walau diri ini tidak tahu bagaimana mempamerkannya...

sempena hari raya korban tahun ini,aku seperti mahu mengorbankan perasaanku..yang adakalanya menekan2 benak hatiku...aku ingin mengorbankan sikap ku yang kadangkala mungkin kasarnya terlalu jelas...semoga Allah menguatkan hatiku yang kini kurasakan sedang diuji...

*YAALLAH,SESUNGGUHNYA HANYA ENGKAU YANG MAHA MENGETAHUI APA YANG TERSIRAT DI LUBUK HATIKU INI...BERILAH AKU PETUNJUK MU...DAN JANGAN ENGKAU MENJAUHI AKU YAALLAH...KERNA AKU AMAT MENCINTAIMU...

Tiada ulasan:

Keguguran Part 1

Assalamualaikum semua. Terfikir untuk update blog ini dengan sebuah kisah yg agak sedih untuk sy. Kisah ini saya ceritakan bukan untuk men...