Jumaat, 31 Disember 2010

~ultah~

untuk ayah sy....

SELAMAT HARI LAHIR YG KE.........50...

.semoga sihat sentiasa...
dimurahkan rezki...
dan semoga sentiasa diredhai Allah...^_^

Isnin, 27 Disember 2010

~huhu~

sambil tersenyum baca luahan ht org....

tp ht ni sebenanye risaukn sesuatu...

risaaaaaaaaaauuuuu sgt....


Ahad, 26 Disember 2010

~rindu rinduan~

suddenly u cross on my mind...
miss u la bro...
aku doakan ko ek kt sne ek...

gambate!!!!!!!!!!!!!!!

BELAJAR@STUDY
.....we all miss u...^_^

~merepek merapu~


Assalamualaikum semua...
terasa nk menaip pg2 ni...aktiviti arini sebelum laptop di on kn...

=>bg nenek mkn + mkn ubat sekali
=>basuh motor sbb dh berkeladak sangat tegoknye...kne jge mtr tu..klo meragam aduhaaaiiii tak dapat la bergerak nk g kje....=)
=>lepas basuh mtr,mandikan nenek...pastu bg nenek ubat n dia dh selamat tdo.zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...

hmmmmm....cme de satu masalah bila koleksi ubat ditambah lg...oooo nooo...!!!!td je nk mkn sebiji amek masa berejam....tak ske!!!!!!!!!!ble umi dengan relaxnye ckp "ubat aritu dh nk abhkn???ni umi bg yg bru...jangan tak mkn plak"..aduhaaaaaaiiiii...dgn tenang umi ckp...akk tak nk la....tp kne fhm...untuk kebaikan n kesihatan bdn sndri...tak ske kapsul!!!!!!tak ske!!!!...umi senyum je ble tgk aku pegang ubat2 tu...dia tau anak dia ni penakut mkn ubat..hahahahaha...*blushing....dh berbotol2 telan...bdn pun dh jd cm botol...heheheh

papepun kne diet...bdn cm dh 'berat' je..heheheheh...td plak sje tnye peglman ayah n umi bertunang n kawin...bertunang secra senyap2(tak dihebohkan sgt) sbb mmg dlm islam pun tak digalakkan dihebohkan...kecuali walimatulurus kn...so ayat aku "ooo..mknenye blehla klo akk nk bertunang wt kecil2 je???hahahhahha"...ayah senyum je.." ayah cakap kne dpt persetujuan dua belah pihak.."..bertanye bukan maksud nk bertunang kn...aku sje nk tambah ilmu pengetahuan..hahahhah..=)...sbb ramai kwn2 yg bertunang abh smpai beribu2 ringgit...waaaaahhhhhh..banyaknye duit!!!!!!blom majlis kawin lg...fuhhhh.....papepun skang ni,cita2 kne terlaksana dlu...gapai apa yang perlu...(kerja+study(insyaAllah)+aset2 peribadi)...

so mud aku mse ni adalah merncang masa depn...hehehe..=)..*wink

Sabtu, 25 Disember 2010

~ht berdebarnyeee~

Salam....
terasa lama tak update blog ni...diari lg dh berbulan ta update...=)...
hmmm..sekarang musim kawan2 bertunang...kepada mereka selamat bertunang n jgn nakal2 dh jd tunangan orang tu...sori sebab aku tak dapat pergi korg bertunang...jauh...ayah tak bg pergi sorg2...insyaAllah tme korg kawin,aku g ye...

hmmm..minggu ni kami satu opis berdebar sebab sebulan training kami kne bersedia ditukar ke jabatan lain...berpisah dgn kwn2 yang best adalah perkara yang paling tak best...=(..tu yang berdebar tunggu hari isnin ni..spe la agaknye yang kne hanta ek???

hati ni terasa sesuatu....nak tau...tbe2 terdetik,spe agaknye imamku nnt ek???klo yang sedia ada Alhamdulillah..semoga Allah permudahkan...tbe2 ske tgk gmbr ni...=)..de seorang rakan berharap aku dapat menghasilkan ssebuah karya..tp bukan senang cik hanna...sy ni tak yakin diri sket...tu yang ssh tu...hari ini entah knp ht ni berdebar2 je...berdebar sangat plak tu...semoga Allah menjanjikan kebaikan...

takpela..dh azan...esk sambung tulis lg ek...salam mujahadah...=)

Khamis, 16 Disember 2010

Alhamdulillah..dapat sy melaksanakannya...

hari asyura...=)....terasa tenang bila berpuasa...=)

Ahad, 12 Disember 2010

~amin~

Sesungguhnya lelaki adlh pemimpin kepada wanita. andai belum sampai jodohmu,anggaplah bahawa lelaki yg dinantikan itu sdg membina sahsiah
kepimpinannya bagi memimpin dirimu, kerana pada wanita itu pasti ada kekurangannya dan lelaki yg benar2 layak pasti akan hadir untuk melengkapkan kekurangannya. Lupakanlah segala kegundahan,teguhkan ...diri pada cinta
hakiki nescaya cinta lelaki soleh turut kau miliki..amin ya Rabb..

Jumaat, 10 Disember 2010

~keletihan~

mereka semakin sporting..semakin serasi bila bersama..

aku ske kawn ngn korg..mmg hepi...

ko our boss yg before dia sgt serius,tp skang dh jd ngong ngeng2 jgk cm ktrg..

akk mmg best!!!hehehehe

cme arini balik kol8....kepala agak sakit sbb dr pg mengadap komputer...

aigooooooo.......huhuhu

Khamis, 9 Disember 2010

~kilije~

syukran dan syukur padaMU yaALLAH...=)

arini terasa letih sket....kje banyak sgt2...

esk kne tdo pejabat nk abhkn 30 fail...huhuhuhu

feninggggggggg!!!!!!!!!...huhu

Sabtu, 4 Disember 2010

~T_T~

aku hanya manusia biasa..yang kadangkala terasa sunyi..
menginginkan seserng untuk menjadi tempat bekongsi apa yang aku rasa..
tp......


baiklah teman2..aku tamatkan penulisanku disini hari ini...
kerna tak mampu ku luah apa yang aku rasa...
aku berdoa yang terbaik buat kita semua....

Ahad, 28 November 2010

~Alhamdulillah~

Alhamdulillah...rezeki Allah smemangnya tak dapat kita tebak...

dh seminggu aku bekerja di tempat baru,suasana baru,kawan2 baru,cara berkerja baru,waktu masuk dan balik kje yang baru,manager baru..pe lagi ek yang baru???^_^

semalam bawak 1 family g jenjalan..best dapat belikan dorg pe yg dorg nk...

semoga rezki ini tidak putus dan semoga Allah memberi akk peluang untuk membahagiakan kalian semua..

dan tak lupa ucapan terima kasih buat seseorang yang meghadiahkan sy sesuatu..
sesuatu yang sememangnya sy impikan...terima kasih kerna mengingati sy...

semoga Allah memberikan kebahgiaan kepada kita semua...amin..

Isnin, 22 November 2010

Aku
tak ingin dicintai,Bila tak sepenuh hati,Aku tak ingin dimiliki,Bila
tak sepenuh hati,Aku tak mau kau sayangi,Bila kau setengah hati,Aku tak
mau kau ingini,Bila kau setengah hati,Karena hatiku tak akan ku
beri,Pada kekasih yang tidak baik hati,Jadi daripada aku mengharap
...kesungguhanmu,Aku lebih memilih pergi dan cari penggantimu... *

Rabu, 17 November 2010

~ujian itu tanda DIA syg~


sayup-sayup mendengar suara takbir mlm ni...malam yang sangat aku rasakan kedinginannya...tp dek kerana tugas,aku pendamkan rasa itu...aku harus meneruskan tugasanku sehingga jam mencecah angka 10...Alhamdulillah mlm ni kami dibenarkan balik awal..kerna keesokannya seluruh umat islam akan menyambut HARI RAYA KORBAN..sebagai halwa telinga,aku alunkan takbir yang disiarkan di televisyen..sayu hati ini..mengenangkan sebanyak mana pengorbanan yang aku telah lakukan..aku sedih..sedih yang teramat..hatiku menangis...namun mataku cuba untuk menyembunyikan tangisan itu...CINTA itu...tekadang aku tertanya...apakah seharusnya ini yang perlu dirasai oleh mereka yang memilih untuk dicintai????...yang pasti aku seakan merasakan yang sebaliknya...

namun,aku memohon kepada Allah yang maha berkuasa,seandainya rasa ini berlarutan,bantulah aku mengubati hatiku sendiri...seakan sukar aku berpisah dengan KALAM ALLAH itu...semakin hari semakin aku mencintaiNYA...semakin aku cuba untuk lebih mencintaiNYA dari segalanya..kerna aku tahu,cinta yang diberikan olehNYA takkan menghampakanku...namun bertemankan takbir malam ni,beserta zikir yang aku gemari,aku panjatkan doa agar dipermudahkan segala urusanku...aku buka hatiku seikhlasnya menerima apapun takdir dariNYA...kerna aku tahu DIA mengetahui apa yang terbaik dan sesuai buatku...Andainya esk adalah hari terakhir buatku,ingin aku meminta Allah agar memberi aku kesempatan untuk menyatakan rasa kasih dan cintaku pada mereka yang telah banyak berbakti buatku...pada mereka yang aku sayangi,ini lah hakikatnya bahawa aku akan sentiasa menyayangi kalian walau diri ini tidak tahu bagaimana mempamerkannya...

sempena hari raya korban tahun ini,aku seperti mahu mengorbankan perasaanku..yang adakalanya menekan2 benak hatiku...aku ingin mengorbankan sikap ku yang kadangkala mungkin kasarnya terlalu jelas...semoga Allah menguatkan hatiku yang kini kurasakan sedang diuji...

*YAALLAH,SESUNGGUHNYA HANYA ENGKAU YANG MAHA MENGETAHUI APA YANG TERSIRAT DI LUBUK HATIKU INI...BERILAH AKU PETUNJUK MU...DAN JANGAN ENGKAU MENJAUHI AKU YAALLAH...KERNA AKU AMAT MENCINTAIMU...

Selasa, 16 November 2010

~offer letter~

khamis lepas dpt call...
hmmmm...i got the job...but temperory je dlu..
nk share ngn dia,rse cm takpe kot...huhuhu
18 amek offer letter then 22 kje...
tak cepat sgt ke????hmmmmm....

Jumaat, 5 November 2010

~grrrrrrr~

~GEMENTAR,NERVOUS....SEMUA YG BERKAITAN...
DOAKAN SEMUANYE OK YE...

YAALLAH BANTULAH HAMBAMU..

Khamis, 4 November 2010

~istighfarlah wahai ht~

sabar nye ngn kerenah manusia sekarang ni...
menyakiti hati orang lain tanpa sekelumit rasa bersalah...

syukur kehadratmu ya Allah kerna ENGKAU masih meemlihara rasa sabar dalam ht ini...
berat rasa ht bila menahan segala perasaan marah...
tp biarlah Allah yg membalasnya...

kuatkn htku yaAllah..titipkanlah kesabaran ni terus didalam htku..
hanya kitab suci itu peneman air mataku kala ini...=(

~mari amalkan...~

Diet Rasulullah

by Sihat Ikut Sunnah on Tuesday, November 2, 2010 at 4:18am

Rupanya tanpa kita sedari, dalam makanan yang kita makan sehari-hari, kita tak boleh makan sesuka hati kita saja. Inilah penyebab terjadinya berbagai penyakit antara lain penyakit kencing manis, lumpuh, sakit jantung, keracunan makanan dan lain-lain penyakit. Apabila anda telah mengetahui ilmu ini, tolonglah ajarkan kepada yang lainnya.

Ustaz Abdullah Mahmood mengungkapkan, Rasulullah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya kerana pandai menjaga makanannya sehari-hari. InsyaAllah kalau anda ikut diet Rasulullah ini, Anda takkan menderita sakit perut ataupun keracunan makanan.

Jangan makan IKAN bersama SUSU

Jangan makan IKAN bersama DAUN SALAD/KOBIS

Jangan makan SUSU bersama CUKA

Jangan makan CUKA bersama IKAN

Jangan makan BAWANG PUTIH bersama BAWANG MERAH

Jangan makan BUAH bersama SUSU (Contoh : KOKTEL)

(Sumber petikan dari buku Cara Makan RAsullulah SAW tulisan Prof Dr Abdul Basith Muhammad As-Sayyid)

CARA MAKAN

* Jangan makan buah setelah makan nasi, sebaliknya makanlah buah terlebih dahulu, baru makan nasi. Buah baik dimakan ketika perut kosong kerana proses penghadamannya cepat berbanding kumpulan makanan lain. Jika dimakan selepas makanan lain, ia akan mengalami fermentasi kerana lambat dihadam. Zat zat yg terdapat di dalamnya akan rosak dan juga penyebab berlakunya kembung perut. 

* Tidur dibolehkan 1 jam SELEPAS makan tengah hari. Terlalu cepat tidur setelah makan akan menyukarkan proses penghadaman, mengeluarkan gas yang banyak, susah buang air besar dan menyebabkan mulut berbau. Dianjurkan tidur dengan mengiring ke sebelah kanan seperti mana yang sering dilakukan oleh Rasulullah SAW. Dengan itu perut yang terletak di sebelah kiri tubuh tidak ditindih dan tidak mengganggu proses penghadaman yang sedang berlaku.

*Jangan sesekali tinggal makan malam. Barang siapa yg tinggal makan malam dia akan dimakan usia dan kolesterol dalam badan akan berganda. Diriwayatkan dari Anas dengan status marfu':"Makan malamlah sekalipun hanya dengan kurma kering, kerana meninggalkan makan malam dapat mempercepatkan penuaan". Ini adalah kerana, jika kita meninggalkan makan malam, tubuh akan mengurangkan kadar metabolisme badan. Waktu makan yang tidak teratur juga boleh mengganggu proses penghadaman.

Antara amalan-amalan kesihatan lain yang wajar diamalkan:

1. Mandi Pagi sebelum subuh, sekurang kurangnya sejam sebelum matahari terbit. Air sejuk akan menyempitkan saluran kapilari darah, membuatkankan jantung mengepam lebih banyak darah dan oksigen ke seluruh tubuh dengan kadar yang cepat dan menyebabkan kontraksi otot. Kontraksi otot dapat membakar lemak yang terdapat dalam tubuh. Selain itu, air sejuk juga akan menyebabkan kita menggigil disebabkan oleh tindakan refleks tubuh untuk mengekalkan suhu badan. Dengan menggigil lemak akan dibakar untuk menghasilkan tenaga dan haba. Denga itu ia juga dapat mengurangi penimbunan lemak. Kita boleh saksikan orang yang mandi pagi kebanyakan tidak gemuk.

2. Rasulullah mengamalkan minum segelas air sejuk (bukan air dalam peti sejuk/ais) setiap pagi. Mujarabnya InsyaAllah jauh dari penyakit (susah mendapat sakit).

3. Waktu sembahyang subuh disunatkan kita bertafakur (iaitu sujud sekurang kurangnya seminit setelah membaca doa). Kita akan terhindar dari sakit kepala atau migrain. Ini terbukti oleh para ilmuwan yang membuat kajian kenapa dalam sehari perlu kita sujud. Antaranya menambahkan aliran darah ke otak dan menyahcas tenaga eletrostatik yang terdapat pada tubuh.

http://www.islamic-replies.ucoz.com/Benefits_Of_Prayer.html

4. Nabi juga mengajar kita makan dengan tangan dan bila habis hendaklah menjilat jari.Begitu juga ahli saintis telah menemukan bahawa enzim banyak terkandung di celah jari-jari, iaitu 10 kali ganda terdapat dalam air liur. (enzim sejenis alat percerna makanan).

http://www.wonderfulinfo.com/islam/eatfood.php

Sabda nabi : "Ilmu itu milik Allah, barang siapa menyebarkan ilmu demi kebaikan insyaAllah, Allah akan menggandakan 10 kali kepadanya"

Rabu, 3 November 2010

~berharap~

hmmmm...harap2 apa yg dirancangkn dapat direalisasikan...
YAALLAH,bukakanlah pintu rezki buatku...

Jumaat, 29 Oktober 2010

~alhamdulillah~

urusan arini selesai...kne uruskn urusan yg akana dtg plak..
hehehehehe
thnks to awk yg banyak bg nasihat n bebelkn sy sbb semua ni keputusan sy kn..
so sy kne terime..betul2...hehehe
thnks to lisa yg sudi dgr luahan ht akk yg sentiasa risau ni...hehehe
thnks to ayah n umi yg banyak tlg anta g PPD last minit..
anakmu ni mmg ske wt kje last mnt..hehehe

*semoga akk dapat pe yg diinginkn...doa kn ye semua...aminnn...=)

Khamis, 28 Oktober 2010

~bukn nk mengada~

call...call...call....
tu je nk ckp arini...
jp g bersiap nk g kje...huhuhuhu

Selasa, 26 Oktober 2010

~pg yg kelam kabut~

pg td kne anta adik g klinik..
ayah kejut subuh soh anta adik trus..ayah de kne jge pekse..
so nek mtr bwk adik...
sian dia..tu kli ke3 dia kne amek gas..
utk satu hari...
ni dia g skolah de exm..balik soh dia mkn ubat,...
yg penting kompem kne quarantin takleh kua umah....huhuhuuhuu

Selasa, 19 Oktober 2010

~bila cinta~

baru lepas tgk cte lagenda budak setan..
dok dgr org ckp best2..
so semlm crii cd nye...
agak best jgk...tersentuh jgk hati ini...
80 markah yeeee....sob..sob..sob...

Isnin, 18 Oktober 2010

~jalan2 cari buku~

semlm n hari ni berjalan2 ngn adik n abg g cari buku....
buku yg nk dibaca dh abh kt umah...
so bli bku baru...
tak kesah duit abh klo sbb bku...
:))))))))



I LOVE MY BOOKS.....(^_^)

~^_^~

Allah bg pluang utk aku rasa bahagia itu...
aku selesa bila dia ssh aku ada bersama...
biarkn tekadang aku tidak dapat menghulur bantuan,namun
sekadar dapat mendengar dan membuat dia tertawa itu sudah memadai..heheheh

semoga hari ini lebih baik..
dan semoga Allah membuka pintu rezki kepadaku...


<3>

Sabtu, 16 Oktober 2010

~penat~

arini penat plak rse bdn ni...
cuaca panas....jd pns bdn...
takde mud nk on9...

mood: senyap+diam......=(

Khamis, 14 Oktober 2010

~serabuttttttttt~


yaAllah,org hepi isi borg,...yg si budak tiqah ni jd cuak+serabut plak...
aishhhhhh
takuttttttttttttttttttttt....
yaAllah permudahknlah urusanku...bukalah pintu rezkiku...

Isnin, 11 Oktober 2010

~melalui cnta Allah menguji umatnya~

arini terbaca entry member tentang "tinggalkan cinta krn DIA"
pastu terpke plak...
betul ke pe yg kte lakukan selama ni...
Allah sedang menguji hambanya...

impian:ingin mengapai cinta yg diredhai...

Ahad, 10 Oktober 2010

~update!!!update....up to date..hahahah~


keliru...keliru...keliru.... keliru ngn ht sendiri ke??? hmmmmmm...no...myb....entahla....huhuhuhu bru pas beli barg terapi... trus bli sekali 5 buah takut cepat habis tak sempat bli..hehehe so release ble dapat semua tu... tp...de prob len..pe ek??? shhhhhhhhhh...biarla rahsia...

Khamis, 22 Julai 2010

~pe perasaan aku sebenye???~

pe yg aku pke ek????

mcm2 laaaaa....

nk konvo kne byr utang dlu....

gji tak pat lg...adehhhhhh.....=(

bab ht lak.....ht aku dh lali ngn rse pedih,manis,masam...semuala...

sampai satu tahap cm dh takde prasaan je ble semua tu terjadi....

pe kesudahan cite ni agaknye ea???adakah bersama @ sebaliknya???

sifat wanita, perlu diberi perhatian...seminggu sekali pun ok je...

pke2...pke atiqah....pe yg ko nk wt....pke2...hmmmmm

Rabu, 30 Jun 2010

~new gajet~


hahahahahahahah...memiliki harta yg baru...
NOKIA 5730...tak pnh mimpi nk gne pun..
tp disebabkan hp sony tu dh ngongeng so....knela cri penggntinye...
wlopun tak bpe canggih tp okla dr takde kn....hehehe
tp bli pkai duit abg...so dpt gji kne byr lo..hehehe
thnks abg sbb tak kdekut nk bg aku pinjam..hihihi

hope hp ni tahan lme...coz mls dh nk bli len...
leceh je..abhkn duit je...hhehehe
papepun...dlm ht de....70% hepiiiiii...=)

~gumbiraaaaaaaaaa~

MENTARI MUNCUL KEMBALI...hehehehe
gumbira...gumbira...gumbiraaaaa!!!!! ^_^
syukur sgt2 ble semuanye tak senegetif yg difikirkan...
Allah maha kuasa...termakbul doa hambanya....
SYUKRAN YA ALLAH...ALHAMDULILLAH...

gembira2 gak..esk aku start kje...aduuiiiii...
seram jgk ni...shif pg..nsb bek abg de...
takdela sunyi sgt...
arini nk abhkn bce nvel...
HP rosak plak tu...nk cntct kengkawan pun ssh...aishhh..
nk kne bli bru niii...opsssss...heheheeheh

Selasa, 29 Jun 2010

~no word~

khamis ni dh start kje...seram pun de...
sunyilaaaaaaaa......
sunyi sgt2.......
semoga Allah kuatkn ht aku utk tempuh ujian ni....
dan aku tau aku mampu lakukan...i'Allah...
i TRUST Allah.....

Isnin, 28 Jun 2010

~buhsan~

BUHSAN.....BUHSAN...BUHSAN..
tu la ayat yg slalu aku ckp....
sbb aku sensorg kt umah.so terbitla buhsan...heheheh

lg 2hari nk start kje...seram la plak..ngeee
harap semuanye ok je....

~renung2kn~

I LOVE U… I MISS U… AKU CINTA PADAMU…
Inilah sebahagian drp ungkapan asmara yg sering dituturkan mereka yg
sedang ‘mabuk cinta’. CINTA, ia mmg mudah diucap, ttp adakah kita
semua jelas dan memahami akan makna disebaliknya? Saya percaya, tentu
ramai yg ragu2 serta berteka-teki dlm permasalahan utk membabitkan
diri dlm perkara ini. Cinta sebenarnya adalah ‘MAHABBAH’ yg bermaksud perasaan kasih sayang
yang sukar diterjemahkan. Cinta merupakan satu gelodak rasa dan emosi
yg lahir drp hati nurani yg luhur dan suci. Tidak boleh dipaksa serta
dibeli dgn wang ringgit.

Seperti lagu Aris Ariwatan ‘Cinta Tak Kenal Siapa’ dan nyanyian
kumpulan Budak Kaca Mata ‘Cinta Tak Perlu Dipaksa’.

Berbalik kpd ‘MAHABBAH’ tadi, secara khusus ia adalah suatu kecintaan
padu yg sepatutnya hanya tertumpu utk ALLAH SWT. Dalam
tasawuf, ‘MAHABBAH’ beerti patuh kpd ALLAH dan membenci perbuatan yg
menyalahi perintahNya.

Ttg cinta-mencintai ini, ALLAH berfirman dlm Al-Quran:-
“… ALLAH akan mendatangkan suatu kaum yg ALLAH cintai mereka dan
mereka pun mencintaiNya…” Al-Maidah, ayat 54
” Jika kamu benar2 mencintai ALLAH, ikutilah Aku, nescaya ALLAH
mengasihi dan mengampuni dosamu…” Al-Imran, ayat 31

Ternyata, walau mcmana sekalipun, cinta terhadap ALLAH sepatutnya
didahulukan. Ini kerana, apabila kita mengetahui hakikat ketuhanan yg
sebenarnya,InsyaAllah kita dpt membezakan yg mana intan dan yg mana
kaca. Falsafah ada menyatakan, ‘Cintai diri sendiri, sebelum memberi
cinta pada org lain’

Tentu anda pernah mendengar nama Rabi’atul Adawiyah, seorg wali
wanita yg hidup atr 95 – 185 hijrah. Cinta Rabi’atul padaNya
merupakan cinta suci, murni dan sempurna menyebabkan beliau korbankan
hidupnya semata-mata utk beribadat kpd ALLAH SWT.

Saudara dan saudari, apakah definisi cinta pd pandangan anda???
Adakah bercumbu-cumbuan dan berpeluk-pelukan di khalayak tandanya
cinta???


Atau…
adakah dgn ucapan romantis serta berpegangan tgn akan terasa
nikmatnya cinta mahupun sbg bukti kasih sayang yg kononnya cinta
suci???

Jelas suatu pendustaan sekiranya seorg lelaki berkata dia benar2
mencintai seorg perempuan sdgkan pada masa yg sama mencemarkan
maruah, kesucian dan iman temannya. Diakah yg diharapkan menjadi
teman melayari bahtera kehidupan utk sama2 mendarat di p[ulau
impian???
Lelaki yg benar2 mencintai pasangannya tidak akan mencemarkan
kekasihnya walau sekadar bersentuhan sbg bukti cinta. AWAS!!! Semua
perlakuan itu adalah hasutan nafsu godaan SYAITAN…

Secara jujur, seorg lelaki yg sememangnya jatuh cinta terhadap seorg
perempuan yg diminatinya akan menunjukkan sikap, sifat serta
penampilan yg meyakinkan insan yg dicintainya. Tetapi, berhati-
hatilah krn sesetgh drp sikap yg penuh sopan santun itu, kekadang
penuh pula dgn kepura-puraan.

INGATLAH!!! Cinta yg murni bukanlah cinta sang monyet, cinta yg
melompat-lompat dan begitu rapuh… Ia juga bukan spt cinta
atr ‘Romeo dan Juliet’, mahupun cinta ‘Laila dan Majnun’…
Tetapi, nikmat cinta itu lahir spt cintya Rasulullah dgn Khadijah
Aisyah serta Saidina Ali dgn Fatimah.

Jgnlah terlalu terburu2 merebut cinta murahan yg berkeliaran krn ia
bakal menjadi virus perosak kpd kehidupan yg penuh peradaban.

Wahai REMAJA…
Serahkanlah cintamu pada yang SATU. Tentu kamu juga pernah atau sdg
dilamun cinta, namun bukan bermakna blh berkorban jiwa dan raga.
CINTAILAH ALLAH SWT MELEBIHI SEGALA-GALANYA KERANA CINTA YG ABADI DAN
HAKIKI PASTI AKAN BERBALAS DGN PELBAGAI NIKMAT YG TIDAK TERHITUNG…

InsyaAllah…

Wallahu’Alam…
Sila sebarkan kata2 ini pada sahabat2 yang lain… sesungguhnya ini
adalah salah satu jln utk berdakwah dan menasihati diri kita serta
sahabat2 kita yg lain… semoga anda semua dicucuri Rahmat dari ALLAH
SWT… *peace with imaan*

~not really the hepi~

lme sungguh MERAJUKNYEEEEEEE....
tak reti nk pujuk laaa....
arini, tugasku menjadi 'Neng' kt umah cikwien..
jge 2 org anak bujang dia..
pg2 lg dh ASSALAMUALAIKUM!!!!!
depan umah...hehheheheh

nasib bek aku dh mandi...klo tak...hurmmmm...
ht tak tenteram la...npe ek??????
ni pun dh BLUR nk taip pe.....
AIMAN dok mintak susu...dh bertahun2 aku tak buat susu utk budak..
maklumla adik2 semua dh cm anak gajah...hehehehhe
hope,arini bakal memberi aku senyuman dan ketenangan...=)

Ahad, 27 Jun 2010

~^_^~

hmm..ngh siapkan asemen utk anta esk...
bermustautin kt kolej amin ni dr kol10 td...
dgr cte kwn aku putus cnta gara2 pkwe dia tpu..
seramnyeeeeeee....
harap2 awk jujr ngn sy...wlo dh tak nk kt sy,awk jujur ea...jgn tpu tau...
rindu awk plak..4 hri awk kt kg,hp sy tak bnyi...=(
sy harp awk ok je..tinge tu jge,mkn ubt yg dktr bg ea...

doakan sy ok je kt sni...sy harap awk blek cepat...
sy pegang ayat awk"biarkan cinta kita bersemi apa adanya hingga akhir nnt''...
bertahan selagi kita mampu bertahan...
kne saling percaya antara satu sama lain...

miss u sgt laaaaa.....

Sabtu, 26 Jun 2010

~berakhir sudah 3 tahun~

pejam celik....pejam celik..nasib bek celik..klo pejam terus tak dapat aku nk nikmati saat ni...
dh abh dh 3 tahun aku study kt UKM...sangat sekejap rsenye..
pasni kne cri kje sementara..klo dpt panggilan master aku kne g...
harap2 dapat..hohohoho

banyak kenangan kt UKm...dr kenangan bersama kawan...
sammmmmmppppppppiiiiiiiii kenagn ngn dia....
semoga kawn2 n dia gembira dan bahagia selalu...

bohsan gle dok umah..tak tau nk wtpe..exm short sem pun dh abh dh...
3ari dia takde...merajuk panjang nmpknyeee...hmmmm
sian aku sbb tak reti nk pujuk la...

adik aku no 4 dh kt US...td dia cte pasl budak yg kne blasah sampai mati..
perghhh...nauzubillah je..kejam gle org tu..
tak bek tau..
org g tuntut ilmu tu satu jihad..dia g bunuh org lak...
cm bunuh anak ayam je...

tghari ni umi masak ikan patin masak asam pedas...
nyum2...fvrt aku...ikan patin mmg sedap..hehehehe
rindu dia la....
tgu je la...klo de,de..klo takde nk wt cmne kn....

skang ni kne rajin tulis blog ni...dh jd 'suri rumah' smntara la katakan...
papepun...doakan aku ea...

Khamis, 4 Mac 2010

~salam~

terasa berabad lamanya tak menaip kt blog ni....
perkembangan terbaru tersangat sibuk ngn tesis n asgnmnt...
tensi...
tp KJE.....mmg BESTTTTTTT...
syg kamuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.....=)
sarangheiiiiii....

Ahad, 3 Januari 2010

~kecilnye duniaaaaa~

kecilnye duniaaaaa...heheheh

syok2 borak ngn ijah,tbe2 kua plak cte pasal kwan2 dia mse kt jhr..
tempat kelahiran dia tu...=)

pendekkn cte,rupenye2 kwan yg dia cte tu sdare ngn aku...heheheheh

keciknyeee duniaaa...tergelak kami..
mne taknye semua ciri2 yg dia ckp tu mmg sebijik ngn sdare aku tu..hehhehe

ble tunjuk gbr....sah2 mmg sdareku....heheheh
tergelak2 kami...

cik ijah begitu gembira skali....